Fem bureauer skal dyste om Danske spil budget

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To budgetter har ligget på to forskellige bureauer. Nu skal de samles på et – og kun det ene af de to bureauer er med i konkurrencen.

Danske Lotterispil har undergået en række forandringer i det seneste halve år. Det gælder både i marketing, hvor man har samlet markedsføringen under Anette Bøje som ny marketingchef.

Og det gælder på bureaufronten, hvor to budgetter med hver sit bureau nu skal samles på et bureau.

Processen har været igennem en forsinkelse i forhold til den første udmelding før sommerferien, men nu er konkurrencen i gang igen og der er udvalgt fem bureauer.

Quick har hidtil været håndteret af Bates Y&R, og bureauet er også med blandt de fem. Men det gælder ikke Sunrise, der har siddet med Keno og Bingo.

Specielt Bingo-universet fik ellers roser fra adm. dir. Mette Dyhr i foråret. Anette Bøje ønsker dog ikke at kommentere på valg og fravalg – men hun kan godt bekræfte, at deltagerne ud over Bates er:

  • Envision
  • Umwelt
  • &Co
  • Kunde & Co

Hos Sunrise ærgrer adm. dir. Michael Sølling sig.

“Vi er kede af at miste en spændende kunde som Danske Spil, og vi er skuffede, fordi vi mener, at vi har leveret gode resultater på produkterne,” siger Michael Sølling.

Konkurrencen kører efter reglerne for offentlige udbud, og der er tale om et planlagt udbud. Kontrakten på Quick er fra 2007, og derfor skulle budgettet i udbud nu.

Processen kommer til at tage noget tid, idet kontrakten først forventes klar først på foråret.

Hvorvidt der lægges op til ændringer, vil Anette Bøje ikke sige noget om.

“Der er stillet en meget konkret opgave til bureauerne, men på nuværende tidspunkt har vi ikke lyst til at melde nærmere ud, hvad planerne er,” siger Anette Bøje.