5 bureauer vinder rammeaftale på forventet 26 mio. kr.

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

De fem bureauer, der ligger i henholdsvis Odense, Aarhus og Sillkeborg, vandt udbuddet blandt 8 bureauer og kan forvente – men er ikke garanteret, at værdien af rammeaftalen kommer op på 26 mio kr. over fire år.

I oktober sidste år udbød Odense Kommune en rammeaftale på levering af kommunikationsydelser til en forventet værdi af kr. 26 mio. over fire år.

Nu har kommunen valgt fem bureauer ud af 8, der var indbudt til prækvalifikation, som 18 havde ansøgt.

De fem bureauer er Aros Kommunikation A/S (Aarhus), Clockwork Reklamebureau A/S (Odense), Fingerspitz ApS (Odense), KreativGrafisk ApS (Odense) og Skabertrang A/S (Silkeborg). Og de kan altså forvente, men er ikke garanteret opgaver til en værdi på 6,5 pr. år.

Fingerspitz og KreativGrafisk er gengangere fra de seneste fire års rammeaftale, mens Welearn, Clausen Grafisk og PRinfo Denmark stopper som leverandører til kommunen, når den nye aftale træder i kraft den 15. maj.

Rent konkret går opgaven ud på, at bureauerne skal “levere ydelser indenfor kommunikation og grafisk design.”

Leverandøren skal således kunne levere en “samlet informations- og markedsføringsindsats, herunder f.eks. kunne give strategisk rådgivning samt producere de produkter, der ønskes til denne indsats”.

Eksempler på dette er.

  • give strategisk rådgivning
  • Lave grafisk design og efterfølgende production (herunder trykkeriydelser, storformatprint, skilte mv
  • Udarbejde informations- og markedsføringskoncepter, hvor flere produkter/medier indgår
  • producer videoer og animationer ifm den samlede indsats
  • lave tekstforfatning
  • lave digital og viral markedsføring, der er målgruppespecifik
  • lave webdesign, herunder apps, programmering af hjemmesider og lign.

Opdateret:Det økonomisk mest fordelagtige tilbud blev identificeret på baggrund af tildelingskriteriet ‘bedste forhold mellem pris og kvalitet’, hvor prisen vægtede 40% og kvaliteten vægtede 60%.