Københavns Kommune har afgjort en rammeaftale omkring digital udvikling, der har et samlet budget på op mod 50 mio. kr. Resultatet blev, at fem konstellationer bestående af bureauer og underleverandører nu får mulighed for at byde ind på de konkrete projekter.
Hvor meget arbejde, der således bliver til de enkelte, kan ikke siges – men der er dog nok at dele ud af – og om ikke andet kunne alle bureauerne i fredags glæde sig over at blive bespist med pandekager på rådhuset.
De fem konsortier er:
- Advice Digital, Obrigado, og Eksponent
- Bysted, Propeople
- Wunderkraut, Headnet og 1508
- Peytz og Co, DIS/play og Reload
- Visma, Linkfactory og Pentia
Opgaven lyder på webløsninger baseret på Drupal-teknologi og som noget af det første skal Københavns Kommune have udviklet et helt nyt intranet og en ny hjemmeside.
Direktør og partner for Peytz & Co, Christian Peytz, er selvsagt glad og stolt for at være en af vinderne i udbuddet og selvom han ikke kan sige, hvor meget arbejde, der vil komme, så forventer han, at der vil blive nok at lave:
”Københavns Kommune har indgået en aftale med fem bureaukonstellationer og grunden til at vælge den model, er at der er så mange opgaver, at der vil være arbejde nok til alle. Det var det budskab, Københavns kommune kom med, så jeg forventer da, at det bliver en stor kunde”.
Christian Peytz fortæller videre, at bevæggrunden for, at Peytz & Co. ikke byder alene, er at det er meget store opgaver, som ligger i udbuddet og for at kunne servicere kommunen ordentligt, er det nødvendigt at have en bredde bag sig.
Rammeaftalen blev udbudt i maj i år, men allerede i efteråret 2011, besluttede kommunen at man fremover skulle satse på Drupal-teknologien.