Eurobest, der er den europæiske lillesøster til det uofficielle reklame-VM i Cannes, er begyndt i dag. Og det indebærer de første short-lister.
13 kategorier er offentliggjort, og for 5 danske bureauer er det en god nyhed. De deler nemlig i alt 18 short-liste placeringer i seks af kategorierne. Shortlisterne er et gensyn med flere gamle kendinge. UncleGrey topper med 7 short-lister og blandt arbejderne finder man Canon Gig App, der var det mest belønnede arbejde i Cannes. Også Hello Mondays The DNA Project for j.viewz er med.
Shortlisten er også goddag til et nyt arbejde, idet Robert/Boisens nye Spies-arbejde, Do It for Mom, er kommet med.
Listen ser således ud:
Antal short-lister I 6 kategorier:
- 7 UncleGrey
- 4 Robert/Boisen
- 3 McCann
- 2 Hello Monday
- 2 CP+B
Branded Content & Entertainment
- UncleGrey med Canon Gig App for Canon
- Robert/Boisen & Like-minded med Do It For Mom for Spies
Design
- UncleGrey med BBQ Cultures for Weber
- Hello Monday med The DNA Project for j.viewz
Direct
- UncleGrey med Canon Gig App for Canon
Interactive
- McCann Copenhagen med Europe’s Most Punctual Offer for SAS
- McCann Copenhagen med Europe’s Most Punctual Offer for SAS
- McCann Copenhagen med Europe’s Most Punctual Offer for SAS
- UncleGrey med BBQ Cultures for Weber
- UncleGrey med BBQ Cultures for Weber
- UncleGrey med BBQ Cultures for Weber
- Hello Monday med The DNA Project for j.viewz
- Robert/Boisen & Like-minded med Do It For Mom for Spies
Mobile
- UncleGrey med Canon Gig App for Canon
Promo & Activation
- Robert/Boisen & Like-minded med Do It For Mom for Spies
- Robert/Boisen & Like-minded med Do It For Mom for Spies
- CP+B Copenhagen med Beer Beauty for Carlsberg
- CP+B Copenhagen med Beer Beauty for Carlsberg
0 shortlister i Innovation, Media, Outdoor, PR, Print, Print & Poster Craft, Radio.