Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Keld Strudahl var manden, der for 18 siden indgik aftalen med Liverpool. I dag bliver han 50 og en af gaverne er ophøret af det længste trøjesponsorat i engelsk fodbold. Relationen opretholdes dog.

Vemodigt? Ja, men sådan er det.

“Jeg var den, der oprindeligt forhandlede aftalen på plads med Liverpool, og jeg blev så også den, der kom til at slutte den”, siger Carlsbergs internationale sponsordirektør Keld Strudahl.

Han fylder 50 år i dag, og har således måttet fejre dagen med den officielle nyhed om, at det længstvarende trøjesponsorat i engelsk fodbold slutter til næste år, når kontrakten slutter til næste år. Det betyder, at Liverpool har spillet med Carlsberg på trøjen i 18 år.

Men sponsorater kan købes for dyrt – i hvert fald hos Carlsberg.

Manchester United har for nylig indgået en trøjeaftale til en skønnet værdi på 20 mio. Pund om året, og Liverpool har ønsket at få det samme.

Carlsbergs øverste chef, Jørgen Buhl Rasmussen har tidligere sagt, at det kom Carlsberg ikke til at betale.

Men Standard Chartered Bank ville godt.

Ifølge engelske medier betalte Carlsberg ikke mere end ca. 8 mio. Pund om året.

“Det er udbud og efterspørgsel. Vi strakte os langt, men der var nogen, der ville betale mere. Sådan er det”, siger Keld Strudahl.

Relatonen mellem Liverpool og Carlsberg står dog til at blive opretholdt, så Carlsberg fortsat vil være aktiv omkring klubben.

“Vi har en masse credit i banken, som vi vil søge at aktivere på en eller anden måde”, siger Keld Strudahl, som har en stærk tro på, at bryggeriet har gode muligheder for at få noget godt ud af situationen.

Carlsberg har for nylig indgået en aftale med det engelske fodboldforbund, så bryggeriet er på ingen måde ude af engelsk fodbold.

Desuden forhandles der i øjeblikket om EM-slutrunden i 2016. Carlsberg er sponsor for den næste i 2012.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club