Til næste år forventes elbilerne at få deres gennembrud herhjemme, og i løbet af efteråret 2011 varmer en af de store aktører op med en række brandingaktiviteter.
Til dét formål gik ChoosEV, der ejes af Syd Energi, Seas-NVE og Sixt Danmark, åbent ud i oktober og fortalte, at man var på udkig efter et bureau. En usædvanlig åben tilgang – men dermed også en tilgang, der matcher virksomheden.
“Vi er en virksomhed som ingen andre. Der er ingen, der har erfaringer med dette projekt, så det vil også blive en jomfrurejse for bureauet,” siger Ann Frisenborg Marker, kommunikationschef i ChoosEV.
Elbil-projektet kommer efter al sandsynlighed til at gå bredt ud, og derfor har tanken været at finde et bureau, der kan håndtere flere discipliner – i modsætning til et specialistbureau. Og med miljø som en væsentlig parameter i markedsføringen.
Dén beskrivelse mente omkring 50 bureauer passede på dem – det var ifølge Ann Frisenborg Marker dét antal, som henvendte sig til ChoosEV.
“Vi er glade for interessen, og vi har haft samtaler med tre bureauer og regner med at tale med yderligere to. Når vi har været igennem disse samtaler, vil vi gennemføre en egentlig pitch med to bureauer. Dén del af processen forventer vi at komme i gang med sidst på måneden,” siger Ann Frisenborg Marker.