Af Peter Engholm, journalist

Creative Circle forventede et stærkt reduceret felt ved årets award og blev positivt overrasket. De mange indsendelser giver forhåbninger om et højt kreativt niveau.

Det er umiddelbart en sær situation: Creative Circle Award (CCA) er gået ca. 100 indsendelser ned i forhold til sidste år, og bestyrelsesformanden i Creative Circle, Dorte Nielsen, kan ikke få armene ned:

”Det er fantastisk flot. Vi har modtaget 558 arbejder i år, og det skal ses i forhold til, at vi i bestyrelsen forventede at modtage 200-300 indsendelser. At vi i et corona-år kun ligger 100 indsendelser under året før, er faktisk meget glædeligt,” siger Dorte Nielsen.

Indsendelserne er fordelt med 417 arbejder i Advertising og Digital Advertising og 141 arbejder i Design og Digital Design.

Arbejdet for de i alt 109 jurymedlemmer begyndte i dag, torsdag den 25. februar, og det er således for tidligt at udtale sig detaljeret om niveauet. Men overordnet lyder det fra formanden:

”Det er ressourcekrævende at sende ind. Det er derfor udelukkende de arbejder, bureauerne har tiltro til, som kommer afsted. Så i lyset af de relativt mange indsendelser er der lavet mere godt arbejde, end vi til at begynde med havde turde håbe på.”

Til Young Creative Circle Award er der indsendt 164 arbejder (mod 221 sidste år) – og med denne fordeling:

  • YCCA/Advertising  94
  • YCCA/Design  20
  • YCCA/Digital  22
  • YCCA/Film  28

Årets awardshow finder sted fredag den 18. juni om eftermiddagen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club