Af Peter Engholm 25@mail.dk

Nyt site skal danne digital ramme for alle koncerthuset og dets ca. 400 koncerter og arrangementer. Bag det står et bureau med nyt navn og fokus.

Hvert år har DR Koncerthuset op mod 300.000 gæster til ca. 400 koncerter og andre arrangementer, og det er hjemsted for DRs kor og orkestre: DR SymfoniOrkestret, DR BigBand, DR Pigekoret, DR VokalEnsemblet, DR Koncertkoret og DR Korskolen.

Og nu har DR Koncerthuset fået et nyt website, som bliver omtalt som ”et stykke digitalt arkitektur”.

Siden foråret har DR Koncerthuset samarbejdet med designbureauet Think om at skabe et det nye site med – som det hedder – ”et nyt, anderledes, responsivt og brugervenligt design, der forlænger og forstærker publikums oplevelse af huset, brandet og koncerterne”.

Samarbejdspartnerens navn og beskrivelse kan kræve et stop, for der er tale om det fem år gamle Think! Digital, der har været igennem en større rebranding, og i den forbindelse har ændret navn til THINK.

Kompetencerne er uforandret user research, strategi, konceptudvikling, UX, Design og frontendudvikling, men de bringes i spil på nye områder:

”Vi kalder os selv et Digital Product & Services Agency og vil bevæge os endnu længere væk fra reklame og kampagner og fokusere henimod design af komplekse digitale produkter og serviceoplevelser. Vi lever af at designe produkter og services for vores kunder – og design er i vores optik selve rejsen fra problem til færdig løsning,” siger Mads Gustafsen, partner og Managing Director i Think til Bureaubiz.

Drkoncerthuset.dk er gået live i denne måned, og ambitionerne for designprojektet var fra starten både mange og høje, understreger Kasper Busch Lund, kommerciel chef for DR Koncerthuset.

Kravet fra DR Koncerthuset har været at skabe et site, som både har mange ‘hoveddøre’ med egne adresser, og som lever op til de højeste standarder på både online branding, brugervenlighed og salgseffektivitet.

”Vi har ønsket at skabe et site, der rager op og skiller sig ud med et design, der ligger i forlængelse af Jean Nouvels arkitektoniske vision for DR Koncerthuset. Sitet skal forstærke vores brands, levere brugeroplevelser der matcher den digitale forbrugers behov og adfærd, og selvfølgelig optimere søgetrafik og konvertering til billetsalg,” siger Kasper Busch Lund.

Kreativ direktør i Think, Klaus Silberbauer, supplerer:

”Alle, der har besøgt DR Koncerthuset har følt, hvordan mødet mellem musikken og Nouvels flamboyante arkitektoniske rammer skaber en ny, samlet og unik oplevelse. Den særlige tone synes jeg, det samlede team er lykkedes overordentligt godt med at formidle – både i design og indhold.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club