Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Nye kunder har givet bureauet travlt - men der gås alligevel med både seler og livrem. Også 727 Communication lukker nye folk ind - men overvejer projektansættelser.

På den ene side trodser Reputation al krisesnak lige i øjeblikket. Bureauet har landet flere nye kunder og har så travlt, at man er i gang med at opruste med hele 6 personer.

På den anden side kan adm. dir. Alexander Peitersen ikke sidde den generelle økonomiske situation overhørig, og derfor bliver der tale om projekt-ansættelser i stedet for fast-ansættelser.

“Vi har bl.a. landet Nycomed, hvor vi skal være lead-bureau på en lancering i 27 lande, og Canal Plus, så opgaverne er der. Men jeg ved ikke, hvordan situationen ser ud om et halvt år. Derfor har vi valgt at foretage en projekt-ansættelse af de nye folk. Men går alt som det skal, bliver det til faste job”, siger Alexander Petersen.

Han tør således heller ikke sætte gang i en lokale-udvidelse, selvom pladsen nu er ved at blive trang for de ca. 45 mennesker, bureauet kommer til at rumme efter udvidelsen.

Der er tale om både konsulenter og kreative, og det er ikke svært at finde folk.

“Vi får mange uopfordrede ansøgninger – både fra folk, der er blevet fritstillet og folk der sidder i uopsagte stillinger på nogle store bureauer, men som frygter for deres job”, siger Alexander Peitersen og tilføjer om relationen til det internationale hovedkontor i Paris, at han nok vil orientere dem i tilfælde af fastansættelser.

“Men vi har et betydeligt lokalt ejerskab, så vi agerer rimeligt selvstændigt”, siger Alexander Peitersen.

Hos 727 Communication har man inden for de seneste måneder ansat 10-12 mennesker. Det hænger først og fremmest sammen med, at bureauet har vundet Spar-kæden, men der er faktisk brug for et par stykker mere.

“Vi kan se på tallene, at vi går frem – også selvom vi kan se, at vi samtidig skal revidere budgetterne. Det er usikre tider, og vi går ikke ram forbi. Derfor overvejer vi også at gøre de næste ansættelser projektbaseret. Ikke fordi der er tale om projektopgaver men simpelthen på grund af den usikkerhed, der er i markedet”, siger direktør Flemming Kok og understreger, at projektansættelserne vil være med henblik på fastansættelse, hvis ikke forventningerne bliver kuldsejlet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club