Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Rema 1000 lancerer Vigo – en deleøkonomisk indkøbsordning, som baserer sig på, at vi hjælper hinanden med indkøbene. Mod betaling.

Rema 1000 er netop nu ude med ny deleøkonomisk indkøbsordning, som 7 bureauer skal hjælpe dem med at få sparket i gang.

Vigo, som den nye ordning hedder, skal få danskerne til at hjælpe hinanden med at købe ind, og adm. direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, forklarer om tiltaget:

”Vigo skal gøre det nemmere for danskerne at klare indkøbene i en travl hverdag. Lige meget hvor du er, kan du med få tryk på telefonen handle med Vigo og få varerne leveret til døren af andre, der lægger deres rute forbi dit hjem. Det bliver en håndsrækning til de travle familier.”

Vigo lanceres den 25. oktober, og Rema 1000 har arbejdet med projektet ’i døgndrift de sidste 12 måneder’ sammen med en række samarbejdspartnere.

Jesper Bove-Nielsen, der har arbejdet med digital forretningsudvikling de sidste 16 år og deleøkonomi de seneste tre år, har haft ansvaret for udviklingen af den deleøkonomiske platform.

”Jeg mødte ledelsen i Rema 1000 for et års tid siden, efter de havde hørt et af mine foredrag om deleøkonomi, og vi blev enige om, at tiden var moden til at danskerne vil hjælpe hinanden med at købe ind,” siger Jesper Bove-Nielsen, der er selvstændig med bureauet Skunkworks.

Han har entreret med en række freelancere samt samlet følgende bureauer til hjælpe med opgaven:

  • Rema 1000s eget reklamebureau,Winther’s står for instore materiale
  • Help PR står for pr-arbejde
  • Filmselskabet Otto & Co har lavet video til Youtube og Facebook
  • Thankyou Studio og Novasa Interactive står i fællesskab bag app-design og identitet
  • Isobar står for Facebook annoncering

Hvad skal få danskerne til at købe ind via et deleøkonomis koncept frem for de etablerede parter på markedet som f.eks. nemlig.com, osuma.dk og coop.dk?

”Rema1000 introducerer lokal internethandel. Det er en hel anden måde at gøre det på end de andre,” siger Jesper Bove-Nielsen og forklarer nærmere:

”Indtil nu har internethandel foregået med store centrallagre, lastbiler og robotter. Men med den nye deleøkonomiske løsning støtter danskerne handlen i nærområdet.”

Det vil koste 39 kr. at få hentet 1 pose indkøbsvarer, og her vil indkøberen modtage de 34 kr.

Vigo betyder ’vi’ for fællesskabet og ’go’ for action. Appen kan downloades 25. oktober, men allerede nu kan man tilmelde sig som indkøber på vigo.dk.

https://www.youtube.com/watch?v=NdlIxQB2Kkw

Kommentarer

  1. …får tics, når der bliver sagt “handle ind” – dem, der gør det; lukker de også vinduet op?

  2. Input fra en helt almindelig børnefamilie uden au pair:

    Altså ligesom Nemlig, bare:
    – Dyrere fragt
    – Væsentligt mindre udvalg, kun Rema1000 varer
    – Ingen timelevering
    – Private i stedet for professionelle fragtmænd

    Beklager, deleøkonomi fungerer ikke til alt. Tror desværre at Rema/Jesper er gået ind i det her med en forventning om at tjene penge fra dag 1. Problemet er bare at den ene fordel Vigo har (ingen minimumspris) bliver spist af den høje fragtpris. Der skal investeres i reach og brugerbase på en helt anden måde…

  3. “Det er en helt anden måde at gøre det på end de andre”… Altså de andre som har stor succes med måden de gør det på?

    Det bliver spænende at følge

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club