7-Eleven skifter bureau – for fjerde gang

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Siden kæden i 2010 forlod Kunde & Co har man været forbi to andre bureauer. Nu siger man så goddag til det fjerde.

Ude godt – men hjemme bedst. Sådan kan man godt karakterisere 7-elevens nye bureauvalg.

Brandhouse var med til at lancere kæden tilbage i 1993 og havde dem en årrække herefter. Desuden har Brandhouse i 00’erne arbejdet for 7-Eleven i Norge – så bureauet kender kæden godt.

Nu skal man så til at samarbejde i Danmark igen. Det er Saatchi & Saatchi, der må sige farvel til kæden.

“Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med 7-Eleven i ca. 16 måneder. Vi vandt kæden på et oplæg til en ny kommunikationsplatform og et nyt look. Look’et og platformen er nu implementeret og vi er rigtig stolte af arbejdet. Men da vi skulle arbejde videre på, hvordan platformen skulle føres videre ud, måtte vi konstatere, at vi ikke var 100 % enige om, hvordan det skulle ske. Derfor blev det besluttet at stoppe samarbejdet,” siger adm. dir. Rikke Wichmann-Bruun, Saatchi & Saatchi og fortsætter:

“7-eleven er en spændende kæde, og jeg ønsker dem al mulig held og lykke med det nye samarbejde med Brandhouse.”

Bureauskiftet bliver det fjerde for 7-Eleven på fire år. I 2010 forlod man Kunde & Co til fordel for Robert/Boisen & Likeminded. Dem sagde man så farvel til i 2012 til fordel for Saatchi & Saatchi.

7-Elevens marketingchef, Bo Velling-Theisen, fortæller at man havde brug for nogle andre kompetencer.

“Saatchi har lavet et rigtig flot stykke arbejde, som de absolut kan være stolte af. Men der er sket meget, og vi vurderede, at vi havde brug for nogle andre kompetencer, og her er Brandhouse bl.a. stærk på produktion,” siger Bo Velling-Theisen og fortsætter:

“Jeg tror, vores bureauvalg mere afspejler, at vi er på et turbulent marked, der påvirker, hvilke kompetencer, vi har brug for. Jeg har kun været med i de sidste to år, og her har jeg oplevet, hvor meget convenience-markedet har forandret sig, og det ændrer selvfølgelig de behov, vi har.”