71 vandrerhjem indleder offensiv med nyt bureau

peng

Kald det Hostel i stedet for vandrerhjem – kategorien klinger stadig af sovesale og sure sokker. Et bureau-samarbejde skal ændre denne opfattelse.

Danmarks frivillige forening af hostels, Danhostel, har som en del af en ny kommunikationsstrategi indledt samarbejde med PR-bureauet Price Kommunikation.

Målet er enkelt; at få øget kendskabet og den generelle opfattelse af varemærket. Den større synlighed i mediebilledet skal ske via taktiske tiltag og strategisk kommunikation.

En af hovedopgaverne for det nye bureau bliver derfor at fortælle danskerne, hvad nutidens moderne og professionelle hostels reelt kan tilbyde dem.


En analyse fra Epinion viser en kendskabsgrad på over 70 pct., hvilket er blandt de højeste for overnatningssteder i Danmark. Mange associerer Danhostel med familieferie, god morgenmad, hyggeligt og personligt værtsskab, men analysen viser også, at fortidens opfattelse af vandrerhjem – dvs. overnatningssteder med store sovesale og sure sokker – fortsat trives.

Virkeligheden er en anden, understreger Ole Andersen, der er direktør for Danhostel:

”I dag er vores hostels kendetegnet ved at tilbyde en god seng at sove i, gratis wifi, lækre gæstekøkkener, en rigtig god morgenmad ofte med mange hjemmelavede og økologiske produkter samt naturligvis god service.”

Han begrunder bureausamarbejdet således:

”Price Kommunikation har mange års erfaring fra hotelbranchen, har arbejdet med de største hotel-brands herhjemme og har desuden et indgående kendskab til både familie- og mødesegmentet. De skal hjælpe os med at øge Danhostels synlighed i medierne og fortælle de mange gode historier, som ligger klar både nationalt og lokalt. Og når vi samtidig øger markedsføringsindsatsen i de største medier og kanaler, er jeg sikker på, at vi nok skal nå vores målsætning for virksomheden.”