Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det samme gælder det digitale bureau Klean, som 727 har overtaget. Omstillinger har præget resultaterne.

Hvis det seneste regnskabsår hos 727 Communications i Skanderborg, skal gå over i historiebøgerne, så bliver det ikke for økonomien.

“Vi har overtaget aktiemajoriteten i det digitale bureau Klean, og som konsekvens af det afviklet vores inhouse digitale funktioner. Det har selvfølgelig kostet – men det var en nødvendig strategisk beslutning,” siger adm. dir. Jannek Bejtrup og fortsætter:

“Der er fortsat tale om to bureauer, der har egne kundebase. Men vi er fuldt integreret på løsninger og kunder, og beslutningen viser for hver dag der går mere og mere sin effekt.”

Ud over omkostningerne er bureauet dog også ramt på aktiviteten.

“Vi har mistet nogen kunder, men vi har også fået nogle nye. De er dog kommet til på tidspunkter, hvor de først for alvor får effekt i indeværende regnskabsår, og derfor er vi ganske fortrøstningsfulde” siger Jannek Bejtrup.

Omstilling er også et nøgleord i forklaringen på Kleans resultat, der blev et minus.

“Vi havde lagt op til ekspansion og oprettet flere selskaber. Men da vi valgte at gå sammen med 727, lagde vi strategien om, og har i stedet styrket vores produktionsapparat. Nu vokser vi i højere grad sammen med vores kunder, men har også evnet at tiltrække internationale kunder. Det koster at sadle om, men når jeg kigger på udviklingen, så var det rigtigt at gøre det. Vi har et andet afsæt nu og oplever en positiv udvikling,” siger adm. dir. Karsten Bubber Outzen, Klean.

Nøgletal for 727 Communications

  • Bruttoavance 28,6 mio. kr. -23,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 772.973 kr. -19,0 pct.
  • Lønandel 72 (58,5)
  • Resultat af primær drift +0,283 mio. kr. -95,6 pct.

    Bruttoavance er estimeret af Bureaubiz

Nøgletal for Klean

  • Bruttoavance 7,3 mio. kr. -2,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 486.667 kr. -22,1 pct.
  • Lønandel 89 (62,5)
  • Resultat af primær drift -1,007 mio. kr. (+1,207 mio. året før)

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club