For halvandet år siden, tog 727s stifter, Tom Elert igen teten efter Jannik Beitrup, som i en periode havde været den øverste chef på bureauet.
Nu overlader han så igen den øverste ledelse til en anden og denne gang er det en mand fra kundesiden.
Det er Jesper Gaarde, som Tom Elert har hentet fra en af sine kunder, nemlig byggekæden Stark, hvor Jesper Gaarde har været marketingdirektør i 9 år.
Bureauet skriver i en pressemeddelelse, at ansættelsen skal ses om en oprustning i kampen om BtB-segmentet.
Om hvorfor 53-årige Jesper Gaarde tager et job på bureausiden for første gang, siger han til Bureaubiz:
”Efter at have arbejde med salg og ledelse i mange år, begyndte jeg for 9 år siden at arbejde med marketing og kommunikation. Jeg kender derfor mange bureauer fra kundesiden og synes, at det kunne være sjovt og udfordrende at komme over på den anden side. Jeg tænker, at min indsigt fra kundesiden kombineret med dygtige bureaufolk på 727 er en god cocktail.”
Jesper Gaarde fortsætter:
”På andre bureauer er det typisk bureaufolk, der er opflasket på bureauer og som ikke har mærket kunderne, så jeg mener, vi har noget nyt at byde ind med. Især vil vi kigge ind i byggebranchen hvor jeg har et godt kendskab og netværk og kender deres udfordringer.”
Hos Stark har Jesper Gaarde bl.a. stået i spidsen for udvikling og lancering af kommunikationsuniverset ’Det skal bygges væk’, som vandt Berlingske Detailhandelsprisen i 2017.
Desuden står han bag sponsorkonceptet Stark Racing, som flere gange har vundet DTC-mesterskabet – kongeklassen i dansk motorsport.
Om baggrunden for at ansætte Jesper Gaarde siger Tom Elert, der fremover får titel af strategisk direktør:
”Jesper har en solid baggrund inden for ledelse, salg og marketing fra både Danmark og USA. Han har desuden mange års erfaring som kunde på et reklamebureau, med medieindkøb og udvikling af strategisk stærk markedsføring på tværs af kanaler og kontaktpunkter. Jesper kommer til bureauet med friske øjne og ved, hvad der kræves for at få en ny marketing- strategi eller kampagne forankret i kundens organisation.”
Jesper Gaarde vil sammen med de to stiftere, Flemming Kok og Tom Elert, fremover udgøre direktionen på bureauet.
Hos Stark er der endnu ikke ansat en ny marketingdirektør, men ifølge Jesper Gaarde er man i gang med at lede efter hans afløser, dog bliver stillingen lidt omstruktureret og får titel af head of marketing.