Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

727 Cph tabte Carlsberg Cup og kom strukturelt i klemme mellem 727 Online og gruppens andet københavnske bureau.

I en buldrende højkonjunktur kunne det måske godt lade sig gøre at sprede aktiviteterne. Men når tiderne strammer til, gælder det om at være skarp og fokuseret.

Så da 727 Cph mistede Carlsberg Cuppen, fordi hele projektet blev underkendt af Alkoholreklamenævnet, og adm. dir. Peter Grumsen valgte at sige op for at starte for sig selv, blev beslutningen at nedlægge den ene københavnske afdeling af 727.

“727 Cph var startet som et taktisk bureau, men taktisk kommunikation bliver mere og mere digital, og derfor er 727 Online også meget involveret i arbejdet. Samtidig har vi i København også Hartmann, Schmidt og Ravn, der er et meget kreativt orienteret bureau. Derfor havde vi en løsning, der ikke var strukturel optimal, og da Peter sagde op besluttede vi at samle aktiviteterne på henholdsvis Hartmann, Schmidt og Ravn og Online”, siger dir. Tom Elert, 727.

Der var i alt 5 medarbejdere på 727 Cph. Peter Grumsen har taget en projektleder med over i sit nye bureau, en elev er hjulpet videre til et andet sted, og de tre resterende er fratrådt.

Carlsberg fortsætter som kunde hos 727 Online, mens Peter Grumsen har taget det nye set-up for fodbold-turneringen i regi af Ekstra Bladet med sig.

“På den måde synes vi, at der er fundet en god løsning for alle parter”, siger Tom Elert.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club