74 bureauer kæmpede om Odense Kommune

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Odense har haft reklame og marketing i udbud. Budgettet er på 60 mio. kr. årligt, og 14 bureauer er valgt til reklameydelser og mediaformidling.

Tjenesteydelsesaftale – bureakratisk ord, men det skræmte på ingen måde bureauerne. Ikke færre end 74 virksomheder bød nemlig ind på at levere reklame og marketing til Odense kommune, som netop har afsluttet sit offentlige udbud.

Aftalen er to-årig og har et budget på ca. 60 mio. kr. om året, heraf ligger knap halvdelen i tryk, mens reklameydelser og mediaformidling begge har et årligt budget på 10-15 mio. kr.

De 74 virksomheder skulle først igennem en prækvalficering – her blev knap halvdelen valgt fra – og ud fra de tilbageværende blev leverandørlisten valgt.

På reklamebureau-ydelser kom disse 10 bureauer og konsortier på listen:

  • Public Communications
  • Mantra
  • KreativGrafisk
  • 2+1 idébureau
  • Stupid Studio
  • Wagawaga
  • Capacent+Mediaedge:cia+ Recommended
  • Scanad+gp-TRYK+Kommunekation
  • Datagraf
  • Cosmogaphic

Følgende bureauer/konsortier blev prækvalificeret på reklameydelser, men kom ikke på den endelige liste: Andersen & Blæsbjerg, Zornig+KommunikationsKompagniet , Aakjær’s+MeadiaSyd , Vester Kopi og Kontrapunkt.

På mediaformidling har Odense kommune valgt disse 5 bureauer/konsortier som leverandører: 

  • Promedia
  • Capacent+Mediaedge:cia+ recommended
  • Scanad Evolution agency+gp-TRYK+Kommunekation
  • Carat
  • IUM

Andre bureauer/konsortier blev prækvalificeret, men nåede ikke helt frem til den endelige liste: Aakjær’s+MeadiaSyd, Datagraf, Fohlmann.com og Signatur+OMD.

De bureauer, der er indgået aftale med, er nu på Odense kommunes shortliste i de kommende to år. Der vil så komme en række miniudbud, som bureauerne kan byde ind på.