8 mediabureauer fik nomineringer i Årets Rambuk

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men helt som sidste år, fører PHD kapløbet. Ialt blev der uddelt 24 nomineringer i 8 kategorier.

Årets Rambuk er en mediabureau-rettet pris, som uddeles af Huset Markedsføring d. 10. september, og bedømt på nomineringer, fører PHD kapløbet med i alt 9 ud af de 24 nomineringer.

PHD har da også stolte traditioner i prisen, hvor bureauet sidste år ikke bare fik de fleste nomineringer men også konverterede dem til flest Rambuk’er.

Men ser man bort fra PHD blev nomineringerne fordelt jævnt på 7 andre bureauer.

Den samlede liste ser således ud:

  • PHD – 7 nomineringer for Carlsberg (Somersby er i samarbejde med Very), Blumøller, Sony Music, Ekstra Bladet/Nissan og L’Easy.
  • Mediaedge:cia – 4 nomieringer for Scleroseforeningen og Sony Ericsson.
  • Mediacom – 3 nomieringer for P&G, Ikea og Danske Bank.
  • OMD – 3 nomieringer for Sonofon, Odense Marcipan og Nissan/Ekstra Bladet.
  • IUM – 2 nomineringer for Bruun Rasmussen.
  • Maxus – 2 nomineringer for Sundhedsstyrelsen og SaxoBank.
  • Vizeum – 1 nominering for Nordisk Film (Rejsen til Saturn)
  • Mindshare – 1 nominering for Ford.

Den skarpsindige vil bemærke, at der er 25 nomineringer i ovenstående. Nissan/Ekstra Bladet er et fælles projekt mellem PHD og OMD.