Årets Rambuk er en mediabureau-rettet pris, som uddeles af Huset Markedsføring d. 10. september, og bedømt på nomineringer, fører PHD kapløbet med i alt 9 ud af de 24 nomineringer.
PHD har da også stolte traditioner i prisen, hvor bureauet sidste år ikke bare fik de fleste nomineringer men også konverterede dem til flest Rambuk’er.
Men ser man bort fra PHD blev nomineringerne fordelt jævnt på 7 andre bureauer.
Den samlede liste ser således ud:
- PHD – 7 nomineringer for Carlsberg (Somersby er i samarbejde med Very), Blumøller, Sony Music, Ekstra Bladet/Nissan og L’Easy.
- Mediaedge:cia – 4 nomieringer for Scleroseforeningen og Sony Ericsson.
- Mediacom – 3 nomieringer for P&G, Ikea og Danske Bank.
- OMD – 3 nomieringer for Sonofon, Odense Marcipan og Nissan/Ekstra Bladet.
- IUM – 2 nomineringer for Bruun Rasmussen.
- Maxus – 2 nomineringer for Sundhedsstyrelsen og SaxoBank.
- Vizeum – 1 nominering for Nordisk Film (Rejsen til Saturn)
- Mindshare – 1 nominering for Ford.
Den skarpsindige vil bemærke, at der er 25 nomineringer i ovenstående. Nissan/Ekstra Bladet er et fælles projekt mellem PHD og OMD.