8 talenter fra 5 bureauer repræsenterer Danmark i Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Unge bureau-ansatte dyster i Young Lions-konkurrencerne i Cannes. Creative Circle og TV 2 har identificeret og sponseret de danske deltagere. Se de 4 teams her.

Ungdomskonkurrencerne Young Lions er Cannes er for de profesionelle – en talentkonkurrence, men vel at mærke for bureau-ansatte på 30 år og derunder. Det er således personer, der allerede har bevist deres værd, som kommer i betragtning.

I årets Young Lions er det tilmed rutinerede unge danskere, som skal dyste. Halvdelen af de otte udvalgte deltog nemlig også i Cannes Lions’ ungdomskonkurrencer sidste sommer.

De danske deltagere ved Young Lions i Cannes 2016:

Cyber

  • Sebastian Artmann, Brandhouse
  • Karina Tørnsø, Brandhouse

Film

  • Malene Lyngbæk Olsen, Operate (deltog i Print i 2015)
  • Louis Pilmark, DDB Copenhagen (deltog i Film i 2015)

Design

  • Steffen Christiansen, Hello Monday
  • Jonas Emmertsen, Hello Monday

Print

  • Sofie Hallas, Robert/Boisen & Like-minded (deltog i Cyber i 2015)
  • Rie Sloth Rasmussen, Robert/Boisen & Like-minded (deltog i Cyber 2015)

Deltagerne er fundet og valgt ud fra årets Young Creative Circle Award (YCCA), hvor jurymedlemmerne ved Creative Circle Award i fredags vurderede de næsten 200 indsendte ungdoms-arbejder.

YCCA afholdes i samarbejde mellem Creative Circle og TV 2, og den er delt op i 2 konkurrencer:

  1. YCCA er for unge studerende og bureauansatte, og her er det alene de indsendte arbejder, som tæller
  2. Young Lions DK 16 er for de bureauansatte, hvor det indsendte YCCA-arbejde tæller 50 pct. og deres mappe – som vurderes af juryformændene – tæller andre 50 pct.

Når vinderne af Young Lions afsløres allerede nu, så er det for at give dem chancen for at skaffe flybilletter og overnatning i Cannes i rimelig god tid.

”TV 2 og Creative Circle søger konstant efter nyt og uprøvet talent, men ved vurderingen af YCCA-arbejderne ser vi ikke på deltagernes navne. Og her har det efterfølgende vist sig, at flere af de kendte ungdoms-navne har skilt sig ud – måske ikke så overraskende,” siger Dorte Nielsen, der er formand for Creative Circle.

Hun tilføjer:

”Vi er i Creative Circle glade for samarbejdet med TV 2, som hjælper med at bringe de unge talenter frem. TV 2 er sponsor for både YCCA og Young Lions-konkurrencerne. De fire danske teams ved Young Lions får deres festivalpas betalt af TV 2, og talenterne har sørget for at markere Danmark internationalt. Det åbner også døre for dem selv, med spændende jobs til følge.”

Ved Creative Circle Award den 27. maj vil vinderne af YCCA blive offentliggjort. Både disse vindere og Young Lions DK-deltagerne vil komme på scenen på award-aftenen.