Af Peter Engholm 25@mail.dk

5 dialogbureauer slår tilsammen den danske rekord ved VM i DM. De er sikret i alt ni Echo Awards af ædelt metal ved DMA konferencen i San Fransico.

Hvad er det dobbelte af “ekstraordinært flot”?

Danske DM-bureauer tilbage i 2007 hev 5 Echo Awards hjem – et resultat som dengang blev betegnet som ekstraordinært flot af Finn Overgaard, direktør i RelationshusetGekko og europæisk dommerformand for Echo Awards.

Og nu bliver høsten næsten dobbelt så stor – 9 Echo Awards – og den får Finn Overgaard til at slå fast, at “den danske direct marketing rocks“.

“Så spænder vi sikkerhedsselen. I år snupper vi hele 9 Echo Awards af ædelt metal – guld, sølv eller bronze – ved den internationale DMA konference i San Francisco til oktober. Det er all time high og svarer til mere end 7 pct. af alle Echo Awards worldwide i 2010,” siger Finn Overgaard.

Bureauerne har netop modtaget de glade budskaber fra USA. I 2009 blev det til 4 awards til danske DM-arbejder, mens 2008 blev en parentes med en enkelt dansk award.

De 9 Echo Awards – fordelt på bureauer

  • 3 OgilvyOne worldwide
  • 3 RelationshusetGekko
  • 1 Dialog Factory
  • 1 Hjaltelin, Stahl & Co
  • 1 Clan B + Mediabroker

De 9 awards, som vil få enten guld, sølv eller bronze ved et gallashow den 12. oktober, går til følgende arbejder:

  • OgilvyOne worldwide. Telia Customer Life Cycle Program (Telia)
  • RelationshusetGekko. HassyNYC – freestyling in the social media (Hasselblad USA)
  • Clan B + Mediabroker. Automotive and Tire Service – for women only! (Super Dæk Service)
  • RelationshusetGekko. Respondents sent flying to web by creative DM (Scandinavian Airlines System)
  • Hjaltelin, Stahl & Co. Doctors without Border ( Doctors without Borders (MSF))
  • RelationshusetGekko. Why not – donate blood? (Giv Blod)
  • Dialog Factory. And Now She Will Break your Data Security (Dubex A/S)
  • OgilvyOne worldwide. Telia Flex CLC Additional Sales (Telia)
  • OgilvyOne worldwide. 4 great benefits from a single campaign (IBM Danmark)

Leader Award (4. plads) går til

  • RelationshusetGekko FAMILY MIX – mix your cable TV package (Canal Digital)
  • Sepia A/S TDC HomeTrio – delivered in thousands of ways (TDC)
  • Magnetix The Meter Hunt (Seas NVE)

Finalist (5 plads)

  • RelationshusetGekko The SAS Forecast Challenge (Scandinavian Airlines System)
  • RelationshusetGekko SAS MatchMe (Scandinavian Airlines System)

De seneste 13 år har en dansk delegation taget til DMA i USA for at søge inspiration, bygge netværk og hylde de danske Echo vindere. Sidste år deltog mere end 100 danskere i San Diego, og arrangørerne håber på et tilsvarende antal deltagere i San Francisco.

DMA konferencen har i flere år talt ca. 10.000 deltagere.

Kommentarer

  1. Fra Mediabroker vil vi gerne sige mange tak til Clan B for det gode samarbejde ifm Super Dæk Service kampagnen “Kun for kvinder!”.

    Vil samtidig sige tillykke til de andre vindere, som vi er stolte af at være kommet i selskab med.

  2. Elegant pointeret, Thomas 🙂 Undskyld, at jeg i første omgang ikke fik krediteret begge bureauer bag Super Dæk Service-kampagnen. Fejlen er rettet.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club