To bureauer tilbage i pitch om klassisk Arla-brand

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To ud af fire bureauer i konkurrencen er sorteret fra. I en anden af Arlas konkurrencer er et bureau blevet sorteret fra.

Arla Danmark har på det seneste været en meget aktiv gæst i bureaubranchen, og i går lancerede man endnu en konkurrence. Nu skal man bruge et bureau til at supplere det globale samarbejde med Wieden + Kennedy.

Samtidig nærmer de to andre konkurrencer sig en afslutning. Det indebærer, at pitchen om det klassiske Karolines Køkken brand nu er reduceret til to bureauer:

Hjaltelin Stahl og Robert/Boisen & Likeminded.

To er således blevet sorteret fra i pitchen: Ogilvy Danmark og Advance.

De to i finalen skal nu komme med den endelige præsentation og herefter falder afgørelsen.

“I første omgang kom bureauerne med strategiske oplæg. Her blev et bureau sorteret fra. Derefter skulle de præsentere kreative tanker, og her blev så yderligere et sorteret fra. Nu skal de to sidste så komme med en endelig præsentation,” siger marketingdirektør Jakob Bernhard Knudsen og fortsætter:

“Det har været en intens men for mig at se også god proces. Og jeg håber, at de involverede bureauer oplever det på samme måde. Vi har været omhyggelige med at give feed-back, og selvfølgelig vil alle bureauerne vinde, men vi har lagt vægt på at alle får en ordentlig forklaring på vores beslutninger.”

Arla anvender Hestbæk Consult på både den nye pitch samt dysten om Karolines Køkken.

Den anden konkurrence, der er i gang, gælder det regionale budget for Kærgården, som i Sverige markedsføres som Bregott.

Her var tre bureauer med – Ogilvy fra Danmark, Åkestam/Holst fra Sverige og CHI fra UK.

Her er et bureau blevet sorteret fra – og det blev Ogilvy fra Danmark.