Danmarks nyeste mobilselskab, Zenji – der er ejet af 3, går koncentreret til værks i sin lancering. Koncentreret på to måder: At holde markedsføringen på tre online-ben til at begynde med, og gøre det med tungen lige i munden – al den stund, at en tidligere lancering måtte sættes i bero.
”Zenji går ud på de sociale medier – især Facebook, men også Twitter og Instagram – og via et samarbejde med bloggernetværket Looklab. Dertil kommer online-markedsføring på Aller og Jubiis kanaler,” siger Sanela Jankovic, der er kommunikations- og marketingchef hos Zenji.
Hun tilføjer:
”Først i det nye år går vi bredere ud – bl.a. med tv”.
Og hvordan er det så lige, at et mobilselskab, der blev officielt lanceret i går, har været fremme tidligere? Tjah, Zenjis tilløb har været langt, og vejen til lanceringen har været hullet – faktisk så hullet, at man røg dybt ned før sommerferien.
”Vi lancerede selskabet Moji, men p.g.a. af varemærkeudfordringer måtte vi holde en ufrivillig lang sommerpause. Den pause har vist sig at være heldig, for vi har brugt tiden til at skærpe vores produkt yderligere,” siger Sanela Jankovic.
Produktet er snævret ind fra tre abonnementer til nu kun ét enkelt abonnement pakket ind i ”god service og masser af forkælelse”.
”Vi har analyseret markedet siden maj sidste år. Og vi fokuserede på, hvad vi selv – som telekunder – ikke kan lide: Overskuelige abonnementer, ekstra regninger og gebyrer samt oplevelsen af, at nye kunder får bedre aftaler end eksisterende. Mange mobilselskaber glemmer ofte at belønne og takke deres eksisterende kunder. Vi savnede at blive værdsat,” siger Sanela Jankovic.
Zenji er fri tale, sms, mms og 10 GB data for 200 kr. pr. måned – og hver måned får kunderne 100 bonuspoint til en værdi af 100 kr. Point, der kan bruges hos bl.a. Baresso, Magasin og Matas.
Zenji er ejet af 3, som i forvejen ejer Oister. Og positionen er klar:
”3 er bits og bytes, Oister er pris og pris, mens Zenji er service og forkælelse,” siger Sanela Jankovic.
Der har været talt om, at 3 pønser på et teleselskab til kvinder – er Zenji svaret?
”Zenji er til kvinder – men så sandelig også til mænd. Abonnementet er enkelt og simpelt, og vores partnere i bonusprogrammet er landsdækkende – og dækkende til både mænd og kvinder,” siger Sanela Jankovic.
Hun tilføjer, at Zenji er sin egen herre i 3 – ”en lille garagevirksomhed” med sin egen entreprenør-ånd og egen organisation. Men ikke sit eget bureau.
”Det er Co+, der står bag den kreative udvikling. De er også bureau for 3 og Oister, og kender således til vores selvstændige positioner som separate selskaber,” siger Sanela Jankovic.