Mænd køber Pandora-smykker

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Pandora indretter nu butikkerne, så mænd bedre kan finde rundt. De udgør nemlig en stor kundegruppe.

40% af kunderne er mænd. Den overraskende melding kommer chefen for Pandoras amerikanske marked med. Overraskende fordi for fem år siden var det kun 5 procent og fordi kendere af Pandora ifølge Berlingske ikke lige havde set det komme.

I hvilket omfang det har overrakset Pandora melder historien ikke noget om. Men selskabet har under alle omstændigheder besluttet, at indretningen i smykkekoncernens 1.200 konceptbutikker skal fornys, så mændene føler sig bedre velkomne og lettere kan finde rundt.

Produktkategorierne bliver skarpere opdelt, fortæller Chief Marketing and Merchant Officer, Thomas Ryge Mikkelsen, til avisen:

”Når vi viser produkterne fordelt efter kategori, bliver det nemmere at navigere i butikken og det har kæmpe indflydelse på særligt mændenes mulighed for at navigere i butikkerne”.

Hvert produkt får sin egen afdeling og sin egen farve og i stedet for det kliniske look, får butikkerne varmere farver.

Mændene skal også have lov at røre ved varerne og personalet skal mere ud på gulvet, så der bliver mindre distance til kunderne.

Berlingske Business, p. 8-9.