Bravo Tours går nu nye veje for at få nye kunder og inspirere de eksisterende.
Kort før jul kom den nye funktion med placepins på Pinterest. Det fik Bravo Tours’ bureau, Zupa Recommended, til at rykke hurtigt:
”Vi så, at her var en mulighed for, at Bravo Tours kunne distancere sig fra konkurrenterne på de sociale medier”, siger Mogens Elhauge, kreativ direktør i Zupa Recommended, i en pressemeddelelse.
Ideen blev forelagt samme dag for Bravo Tours’ marketingchef, Jacob Tange Jessen, der slog til, og parterne mener, at Bravo Tours er den første virksomhed i verden, der er klar med et inspirationssite på Pinterest.
”I den nye digitale virkelighed forandrer tingene sig hurtigere og hurtigere, så hvis ikke man kan ikke handle, kommer man hurtigt bagefter. Vi er helt med på, at Pinterest ikke er slået fuldt igennem i Danmark, og at det kun er first movers, der har opdaget, at der overhovedet er noget, der hedder placeboards”, siger Mogens Elhauge.
Selv om Pinterest ikke er så udbredt i Danmark, føler Hos Bravo Tours sig overbevist om, at initiativet nok skal give bonus,
”Selvfølgelig tror vi på mediet, og kigger man lidt til udlandet, kan man se, at det er de veluddannede kvinder med børn, der er brugere af Pinterest. Bliver det samme mønster herhjemme, er det jo lige præcist dem, vi gerne vil tale med”, siger marketingchef Jacob Tange Jessen.
Han tilføjer:
”Sitet er en helt ny og meget visuel måde at få inspiration til ferien på. Og det er en fantastisk kanal til aktivering. F.eks. kan vi opfordre gæster til at lave et board og ’pinne’ deres billeder fra ferien, hvorefter de så deltager i konkurrencen om at vinde deres næste ferie”.