Co+ hjælper ambitiøs iværksætter: Fuldkornsvand til hele verden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Store ambitioner: Manden bag Aqua d’or har nyt stort projekt i gang. Han vil sælge 1 mia. flasker sundt vand til hele verden. Men han vil ikke selv tjene penge på det.

Opdateret: Allan Feldt blev millionær på at sælge Aqua D’or aktier til Danone. Nu vil han igen skabe et drikke-imperium, dog uden at det igen skal gøre ham til millionær.

”Vi solgte 130 mio. flasker i Danmark og Sverige med Aqua D’or. Min drøm er, at vi nu kan sælge mindst 1 mia. flasker i hele verden med det her nye brand og at det kan give mindst 250 mio. kroner til velgørenhed”, fortæller Allan Feldt til Bureaubiz.

Produktet hedder Seimei Wish og er en ren frugtdrik, der er baseret på glutenfri fuldkorn og æbler. Der er allerede kræfter i gang for at få solgt produkterne i USA, Canada, Slovakiet, Tjekkiet, Japan og Tyskland og i Danmark er man også i fuld gang, bl.a. er der lavet aftaler med Inco, Fakta Q, 7-Eleven og Emmery’s.

Til at markedsføre Seimei har man fået fat i den danske fotomodel Helena Christensen, der også er formand for den fond, der står bag velgørenhedsprojektet.

Derudover har man teamet op med Co+ og både bureau og Helena Christensen arbejder gratis for projektet.

”Vi bruger dem, der i min optik er Danmarks bedste concept bureau, Co+ ved Gaute Høgh og Peter Misir. Ingen jeg har talt eller arbejdet sammen med er på deres niveau med 360 graders involvering med forbrugerne”, siger Allan Feldt og fortæller endvidere, at marketing konceptet bl.a. involverer en café med mikro juicery og friske daglige leveringer, baseret på lokale eller nordiske frugter.

Bag Seimei Wish fuldkornsproduktet står Planteriet fra Lolland som har brugt fire år og 10 mio. kroner på at udvikle og patentere drikken – som i øvrigt afføder en sund snack, der bliver bagt på restprodukterne af drikken.

For hver flaske vand, der sælges, gives der 25 øre til velgørenhed og al overskuddet går også til velgørenhed. Pengene uddeles efter brugernes ønsker, idet de kan gå ind og stemme på de enkelte velgørenhedsprojekter, som de ønsker skal fremmes.

“Hvis min ambition lykkes vil denne fond blive en af verdens største velgørenhedsfonde og det vil sætte Danmark på verdenskortet for noget godt”, siger Allan Feldt.

Han har overtaget 51 procent af Planteriet, mens opfinderne Tine Clausen og Christian Lorentzen samt Roskilde og Aarhus Universiteter ejer resten af aktierne bl.a. gennem selskabet Cap Nova.

Opdateret: Valget af bureauet er ikke så mærkeligt, da redaktionen efterfølgende har fundet ud af, at Allan Feldt sidder i bestyrelsen for og er medejer af Co+.