Da Maiken Vexø i efteråret blev programdirektør for alle SBS Discovery Medias tv-kanaler, fik hun ansvar for bl.a. programmarketing. Det betød samtidig farvel til marketingdirektør Sandor Neumann, der havde bestredet sin post i seks år.
Nu tiltræder så en ny marketingchef på SBS Discovery Media, der får til opgave at skulle arbejde med SBS Discoverys tv-kanaler: Det drejer sig om Peter Liljenberg, der tiltræder jobbet den 1. juni 2014.
Han har små 20 års erfaring med tv-branding og markedsføring og kommer fra en stilling som Brand Director på designstudiet Frame, hvor han bl.a. har stået for at skabe internationale branding-projekter med levende billeder.
Han har desuden en fortid som Creative Director på Viasat/MTG og har bl.a. stået for opbygningen af Viasats brandplatform og branding af 20 Viasat-kanaler i en række forskellige lande og markeder.
”Det er en meget erfaren og kreativ marketingchef, vi har fundet til at skulle lede opgaven med at markedsføre vores tv-kanaler og programmer. Vi har netop gennemført en ny strategi for vores hovedkanal Kanal 5 og kvindekanalen Kanal 4, så der er rigeligt med opgaver at tage fat på,” siger Maiken Wexø, programdirektør på SBS Discovery Media, i en pressemeddelelse.
Peter Liljenberg har bl.a. studeret Communication Science på Lund Universitet og journalistik og medieproduktion på Linnaeus universitet i Kalmar. Desuden forelæser Peter om branding på Hyper Island instituttet.
”SBS Discovery Media er lige nu det mest interessante mediehus i Norden. Jeg glæder mig meget til at indgå i Maikens stærke hold med ansvar for at skabe endnu stærkere kanalbrands og kreative kampagner. Samtidig glæder jeg mig til at kunne overraske seerne med nogle underholdende og kreative kampagner”, siger Peter Liljenberg.