Eks Lego-chef stifter strategi- og innovationsbureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Første kunde i det nystartede bureau Brems & Co er i hus. Og når nu man er et innovationsbureau, er det passende med en kunde, der vil markere sig som nyskabende.

Bureaubranchen trækker uforandret i Martin Brems. I sidste måned meddelte han ganske vist sit netværk, at han trådte ud af reklamebureauet Red Ink i Odense, hvor han var medejer.

Her var han i december kommet til fra Lego, hvor han i tre år som senior marketing manager havde arbejdet med forbrugerindsigt og innovation.

Nu hedder bureauet Brems & Co – det er hans eget, og det er stiftet 1. maj. Et strategi- og innovationsbureau.

”Reklamebureauer er klassisk set stærke på kommunikationssiden, på det eksekverende. Jeg har fokus på det strategiske og på rådgivningen, hvor dybden bl.a. ligger i produkt- og forretningsforståelsen,” siger Martin Brems.

Første kunde i Brems & Co er landet i form af det nye Brandts i Odense, der er en fusion mellem Kunstmuseet Brandts, Kunsthallen Brandts og Fyns Kunstmuseum. 

”Jeg skal de næste par måneder hjælpe Brandts og direktør Mads Damsbo med at skabe et dybere strategisk fundament for de høje vækstambitioner,” siger Martin Brems.

Stupid Studio har stået bag den grafiske identitet for det nye Brandts, mens Brems & Co skal levere analyser og anbefalinger til direktionen og bestyrelsen – herunder anbefalinger til nye innovative tiltag på totaloplevelsen på Brandts.

Og noget tyder på, at det er en oplagt premiere-kunde, når nu man er et innovationsbureau:

”Brandts har en vision om at skabe Danmarks mest nyskabende kunstmuseum. Og så skal kommunikationen også være nyskabende,” siger Martin Brems.