Som en værdig optakt til ungdomskonkurrencerne i Cannes Lions har tre danske ungdoms-teams fra Kreativ Kommunikation formået at komme i bogen hos D&AD.
Alle tre teams er fra uddannelsens 2. årgang og er lavet, før de studerende tog ud i praktik.
“D&AD – og dét at komme “in the book” – er, hvad alle kreative drømmer om. Da jeg selv arbejdede i London, var det samtale-emnet. Og sidenhen er prisen blevet endnu mere intertional. Det gør kun konkurrencen hårdere, men også så meget desto flottere at komme i bogen,” siger Dorte Nielsen, der er uddannelsesleder på Kreativ Kommunikation på DMJX.
De tre danske teams er i bogen i talentkonkurrencen New Blood Awards, der ikke har en overordnet brief, men flere af de enkelte briefs lægger op til at gøre verden til et bedre sted at være.
“D&AD bliver stadig mere uddannelses-orienteret. De holder konferencer for undervisere, og opfordrer i stigende grad unge til at indsende deres arbejder. Det gør vi også, for vi mener, at danske bureauer og annoncører får mere ud af de studerende, hvis de har fået international luft under vingerne,” siger Dorte Nielsen.
D&AD fremhæver det bedste arbejde inden for de enkelte kategorier “in the book”. Herfra vælges så de nominerede og sidenhen vinderne. Helt til tops nåede KK-årgangen ikke – denne gang – men det er dog første gang nogensinde, at uddannelsen har fået tre arbejder i samme bog.
De tre arbejder – og teams – er:
Olé Hoffmann & Kristoffer Sørensen for Ben&Jerry’s Cool by Nature
Philip Bock & Morten Schmidt for Domestos Money Laundry
https://vimeo.com/92521129
Stefan Rasmussen & Jacob Nørremark for Project Scapegoat
https://vimeo.com/89495966