Mensch skal løfte salget af danske kyllinger

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter en konkurrence blandt tre bureauer løb Mensch med sejren om budgettet.

Mensch har gode relationer til dansk landbrug, hvor man igennem de senere år har kørt en imagekampagne, som Landbrug & Fødevarer har været tilfredse med.

Nu lander så et nyt projekt inden for landbruget hos bureauet. Det drejer sig om Dansk Kylling.

Efter en bureaukonkurrence blandt 3 bureauer har de danske kyllingeproducenter valgt Mensch til at løfte opgaven at fremme salget af Dansk Kylling. 

“Mensch viste en god strategisk forståelse i forhold til de udfordringer som de danske kyllingeproducenter står overfor, og de vandt, fordi de forenede humor og tidens søgen efter fælles referencer i en stærk grafisk identitet,” siger markedskonsulent Lærke Lund. 

Kampagnen forventes at få premiere til efteråret.

Dansk Kylling er en af medlemsorganisationerne i Landbrug & Fødevarer, og det 3-årige projekt med Mensch blev sidste år forlænget.