Opkøb skaber ny Baby i bureaubranchen

Peter Engholm
25@mail.dk

Et otte år gammelt bureau med medvind i omsætningen køber et profileret bureau, der har under ét år på bagen – og fortsætter med det spæde bureaus navn. Social media og reklamebureau finder sammen.

Social media bureauet Content, der er en del af In2media Gruppen, har oven på et år med en kraftigt vækst – ca. 40 pct. – købt det unge, men profilerede reklamebureau Baby.

Content, som nu tæller 15 medarbejdere, tager – lidt usædvanligt – det købte bureaus navn og hedder fremover Baby. Samtidig bliver Rasmus Laumann, der stiftede Baby i november, både kreativ direktør og medejer i det nye bureau – der præsenterer sig her.

Om købet af Baby siger Contents adm. direktør Mads Toft:

”Vi har de senere par år specialiseret os i at skabe sammenhæng mellem sociale- og digitale platforme med branding og salg for øje for vores kunder. Nu er tiden moden til med afsæt i den gode ide og med forståelse for Social Media i endnu større grad at udnytte kommunikationselementer på tværs af kanaler off- og online.”

Og i den forbindelse kommer Rasmus Laumann til at spille en afgørende rolle.

”Han er en af de dygtigste kreative personer, vi har arbejdet med. Han har en stor strategisk forståelse, og ligesom os arbejder han altid med udgangspunktet i at have en god indsigt og forståelse for kundernes udfordringer, mål og målgrupper. Jeg har en fortid på Kunde & Co, mens Rasmus har været på Partners – umiddelbart et stykke fra hinanden, men vi mener begge, at alt starter med en god idé,” siger Mads Toft.

Content og Baby arbejdede tidligere på året sammen (med Starcom og Universal Music) om en kampagne, hvor Nik & Jay blev brugt til at skabe relevant indhold for Samsung og dermed kundeengagement. Kampagnen vandt ved DIA for bedste udnyttelse af Social Media og en Danish Music Award for Årets Nytænker.

Rasmus Laumann har på kort tid formået at gøre opmærksom på Baby via samarbejder med bl.a. Carlsberg, Fullrate og VisitSweden. Han ser frem til at udvide sit felt.

”Jeg glæder mig til at arbejde mere med Social Media og med kollegaer, som er eksperter i disse medier, da der ikke er nogen tvivl om, at det er her, at slaget skal stå. For et par år siden mente en bureaudirektør, at det var helt galt, at jeg ikke havde et tv og dermed ikke kunne følge med. Faktum er, at tv i dag blot understøtter de digitale medier, og at man – som forbruger og virksomhed – først virkelig går glip af noget, hvis man ikke er til stede på disse medier. Hvis du kan lave en ide og en film, som kan klare sig online, skal den nok også klare sig på tv. Modsat kan flertallet af de ideer og reklamer, vi ser på tv i dag, ikke klare sig på nettet,” siger Rasmus Laumann.

Det nye Baby vil blivet drevet af partnerne Mads Toft, Rasmus Laumann og Mikkel Nybo og med In2media som medejere. Og ifølge bestyrelsesformand i både In2media og det nye Baby, Tim Frank Andersen, får Rasmus Laumann rigeligt at se til:

”Med Rasmus Laumann får vi i In2media Gruppen en top-kreativ person, som vil styrke huset som helhed.  Vi har i In2media længe været gode til at produktudvikle for mange af vores store kunder. Sammen med Rasmus Laumann bliver vi nu endnu stærkere i at tænke og arbejde integreret. Samtidig har Content udviklet sig rigtig meget de seneste par år. De har i dag nogle af de stærkeste cases med Social Media i centrum, både inden for B2B og B2C.”

Content er stiftet i 2006, men tager nykomlingens navn – med denne forklaring:

”Vi startede, før branded content blev en kategori. Men i dag kan netop firmanavnet Content og branded content skabe forvirring. Dertil kommer Rasmus Laumanns tanke om, at den gode ide er som en Baby – den skal værnes om og vokse,” siger Mads Toft.