Stofa er kendt som udbyder af kabel-tv. Men selskabets ejer, energiselskabet SE (det tidligere Sydenergi), har meget større ambitioner, og det betyder, at Stofa skal udvikle sig til et egentlig tele-brand.
SE har i forvejen teleaktiviteter. Dels på erhvervsområdet, dels på fiberbredbånd – og desuden har man annonceret, at man også vil til at sælge mobiltelefoni. Selskabet vil nu samle alle aktiviteterne i én division og søsætter en ny strategi med henblik på at tage kampen op med TDC.
“Vi skal være en solid nummer to på det danske telemarked. Det er ambitionen,” siger topchef for SE, Niels Duedahl, til Børsen i dag.
Til Bureaubiz fortæller han, at det skal ske med Stofa som brand, og han erkender, at satsningen selvfølgelig kræver markedsføring.
Men han mener, at fundamentet er på plads for at udvide brandet til at rumme flere produkter.
“Vores grundfortælling er, at det skal være nemmere at være kunde hos os, og samtidig skal vi have et attraktivt prispunkt. Vi har allerede sammen med Kunde & Co og andre partnere arbejdet med brandet, så fundamentet for den videre udvikling er på plads,” siger Niels Duedahl.
Ud over Kunde & Co valgte Stofa først på året at indlede samarbejde med RelationshusetGekko og OMD.
Sidstnævnte har også Telenor på kundelisten, men den sammenhæng er clearet af fortæller både OMDs adm. dir. Bo Damgaard og Telenors marketingchef, Michael Gamst.
“Vi er ikke overrasket over udmeldingen fra SE og derfor har vi lavet vores hjemmearbejde i forbindelse med OMDs samarbejde med Stofa. Vi er således trygge ved situationen og samarbejdet. Om der så sker en udvikling, der kan ændre på dette – det kan man ikke vide, men det må vi så håndtere, hvis det sker,” siger Michael Gamst.