DigitasLBi hjælper Volvo med unik idé

Peter Engholm
25@mail.dk

Første-udgaven af Volvos nye XC90 kan udelukkende prøvekøres og købes online.Samtidig går man aktivt efter særligt udvalgte som kunder til de første 1927 eksemplarer.

Den nordiske del af digitalbureauet DigitasLBi står bag en innovativ kampagne i forbindelse med lanceringen af Volvos helt nye XC90 – nærmere bestemt 1927 First Edition-biler. Det bliver den første Volvo, der kun kan købes online. Normalt handler bilsalg om at få folk ned i butikkerne, hvor de kan se bilerne.

Det er samtidig den første digitale kampagne, som ikke venter på kunderne, men i stedet aktivt finder dem. Kampagnen identificerer mennesker, som deler Volvos pionerånd, uanset om det er inden for musik, teknologi, mode, fotografi, design, sport, film eller forretning.

Kampagnen har aktiveret Volvos kontorer og forhandlere over hele verden, både for at identificere de potentielle ejere til den helt nye XC90 First Edition, og for at invitere disse til offentligt at reservere en af de 1.927 nummererede biler.

Bilen, der ikke kan ses i en fysisk butik, kan opleves digitalt på kampagne-websitet, hvor modellen introduceres ude- og indefra. DigitasLBi har desuden skabt dét, bureauet kalder verdens første virtuelle prøvekørsel ved hjælp af den unikke Oculus Rift-teknologi.

Særligt inviterede gæster – eksperter og beslutningstagere i og omkring bilindustrien – fik i sidste uge mulighed for som de første at opleve den futuristiske prøvekørsel ved lanceringseventen på Artipelag, et kunstgalleri i Stockholm.

”Vi er begejstrede for at få mulighed for ikke bare at re-positionere brandet, men også at sælge 1.927 First Edition-biler online, og ikke mindst at lade folk prøvekøre en bil, som ikke eksisterer endnu”, siger Pia Leichter, kreativ direktør, DigitasLBi Danmark, i en pressemeddelelse.

”Volvo bad os om at skabe kontakt med folk på tværs af eksperimentelle, sociale og digitale kanaler. Den globale løsning udnytter hver enkelt platforms styrker til at skabe en enestående brugeroplevelse” siger Pierre Renhult, MD og Client Partner, DigitasLBi Sverige.

Se kampagnesitet her.