En bureaumand med betydelig erfaring i vækst er blevet Fireballs nye bestyrelsesformand. Det drejer sig om Martin Bochineck, og således er det en aktiv direktør fra et digitalbureau, der sætter sig for bordenden i et reklamebureau.
”Det er begrænset, hvad jeg kan afsætte af tid og engagement i bestyrelsesarbejde, men da Fireballs grundlægger, Anthony Aconis, spurgte, sagde jeg ja tak. Fireballs strategiske tilgang og tankesættet om at sætte produktet i midten af marketing er et unikt fundament og mulighed for at skabe en stærk og markant virksomhed. Det er en udvikling, jeg gerne vil være med til at præge” siger Martin Bochineck om sin post, der formelt faldt på plads i sommerferien.
Magnetix er vokset eksplosivt de senere år og er – målt på bruttoavance – det største digitalbureau i Danmark. På den mere pressede reklamebureau-front har Fireball formået at levere pæne stignings-takter.
Samtidig opnåede Fireball i årets Imageanalyse fra MyResearch i samarbejde med Bureaubiz en førsteplads i Forretningsforståelse og en andenplads i Forbrugerindsigt – og netop disse placeringer bruger bureauet som afsæt:
”Nu skal vi ud og eje positionen i markedet – ikke kun hos de kunder, som allerede arbejder med os. Det skal vi have de rigtige kompetencer ind og hjælpe os med,” siger adm. direktør i Fireball, Liselotte Lund-Rasmussen og uddyber:
”Med Martin i bestyrelsen kan vi accelerere udviklingen af Fireball. Martin har med sine partnere opbygget Magnetix, så det er et bureau i en liga for sig – både når det kommer til position, vækst, indtjening og medarbejdertilfredshed. At kunne lære af Martins erfaringer – både succeserne og de mindre gode valg – er en enorm styrkelse af Fireballs ledelsesressource. Med Martin for bordenden kan vi tage en mere direkte vej i Fireballs fortsatte udvikling.”
Om at træde ind i et reklamebureau siger Martin Bochineck:
”Fireball er ikke et almindeligt reklamebureau – ikke uden grund, at de kalder sig et marketingbureau. De har interessante og anderdeles måder at gribe kundernes udfordringer an på. Den differentiering i et marked, der oplever mindsket efterspørgsel efter de traditionelle reklameløsninger, tror jeg på – og glæder jeg mig til at arbejde med”.
Du talte for nylig om Magnetix’ erfaringer med en fusion – hvor meget af det skal jeg lægge i din nye formandspost?
”De to ting har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg tror, at Fireball har spurgt mig for at få strategisk sparring og indblik i de erfaringer, jeg har med bureau-vækst,” siger Martin Bochineck, der har enkelte andre bestyrelsesposter, men ikke i andre bureauer.
Fireballs bestyrelse består nu af Martin Bochineck samt strategisk direktør Anthony Aconis, kreativ direktør Tom Lundquist og adm. direktør Liselotte Lund-Rasmussen, alle Fireball.