Stort sats: Verdensberømt rapper ny frontfigur i 3-kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Teleselskabet satser højt med brug af den verdenskendte musiker og producer, Snoop Dogg. Filmene må kun bruges i Danmark. Se filmene her.

3 ruller en af verdens mest populære rappere, Snoop Dogg, på banen i en ny kampagne, hvor teleselskabet samtidig – meget passende – giver sin hund, Boston Terrieren, comeback – halvandet år efter, at den blev sendt på pension.

Snoop Dogg har solgt mere end 30 mio. albums på verdensplan, og 7 af hans albums har nået Top5 i USA. Nu deler han ud af sit livssyn og giver danskerne gode råd om, hvordan man rejser med det meste nødvendige i livet, holder den gode stil og finder sin indre harmoni.

Det sker tilbagelænet fra en hvid lædersofa i LA – og i to film instrueret af Niels Arden Oplev.

”Snoop Dogg har kant og attitude, hvilket taler til vores målgruppe, som vi ved går rigtig meget op i musikfestivaler og koncerter inden for flere genrer. Samtidig har Snoop Dogg en holdning til livet generelt og er ikke bange for at bryde grænser, hvilket passer godt til os som virksomhed,” siger Eri Tomi-Gottschau, Head of Marketing for privatmarkedet hos 3 Danmark.

Hun slår fast, at 3 har ”satset højt” med brug af den kendte musiker og producer, fordi Snoop Dogg-kampagnen ikke kan bredes ud til andre markeder. Den må udelukkende vises i Danmark.

Co+ står – sammen med 3 – bag koncept med Snoop Dogg og gen-introduktionen af Boston Terrieren. De formåede at hyre filminstruktøren, Niels Arden Oplev, der til daglig bor og arbejder i Los Angeles, og som for tiden er filmaktuel med sin egen film, Kapgang, i danske biografer.

”Tilbuddet fra Co+ om at skyde en reklamefilm med legenden Snoop Dogg her i Los Angeles kunne jeg ikke sige nej til. Co+ havde et godt koncept med en række af film med Snoop sammen med en Boston Terrier. Det blev en af de mest crazy dage på settet, jeg nogensinde har oplevet. Med filmhold, levende hund med to trænere og Snoops kæmpe entourage gav det mere cirkus, end man kunne ønske sig. Snoop brænder godt igennem med sin cool stil, og hunden er heller ikke til at komme uden om. Der er kommet mange sjove situationer og reklamefilm ud af den dag,” siger Niels Arden Oplev.

At få Snoop Dogg om bord i et dansk reklamekoncept for en dansk kunde gøres ikke med et enkelt opkald til agenten. Co+ kunne trække på erfaringerne med at bruge en anden kändis. Kontaktdirektør hos Co+, Thomas Hedegaard, siger:

”Med Eva Mendes i Cocio-reklamen under armen som reference fik vi åbnet døren til Snoop Dogg. Og da vi lidt senere kunne sætte trumfen med filminstruktør, Niels Arden Oplev, fik vi et ja.”

3’s nye kommunikationsunivers med Snoop Dogg i front danner rammen om 3LikeHome-kampagnen, der er teleselskabets største lancering til dato.

Thomas Hedegaard vil ikke oplyse, hvad Snoop Dogg har kostet – ej heller, hvad hele kampagnens budget er. I stedet siger han:

”Det koster at få et ikon og tilhørende opmærksomhed. Der er tale om en ”pæn kampagne”, som vi kører i en periode. 3 har altid været en markant spiller på markedet – og investeret i production value – så der er ikke tale om, at der er skruet væsentligt op med netop denne kampagne,” siger Thomas Hedegaard.

Intro’en:

Produktfilmen:

https://www.youtube.com/watch?v=GIaJepVChbM