Rema1000 er en ekspansiv kæde på markedet for dagligvarer – men vokser ikke kun i antal butikker. Kædens brand går også frem, og en ny analyse viser, at Rema1000 nu er gået forbi Føtex som det stærkeste brand.
Det viser en analyse fra Yougov, der løbende måler forbrugernes opfattelse af 300 danske brands. Analysen omtales på Børsen.dk og adm. dir. Henrik Burkat, Rema1000 er selvsagt godt tilfreds.
“Det her er en fantastisk udmelding. Det er helt vildt at komme foran Føtex,” siger han til avisen.
Der er flyttet noget rundt i placeringerne. Både Netto og Irma er gået en plads frem til henholdsvis 3 og 4, mens Bilka er hoppet fra 7. til 5. pladsen.
Til gengæld går det tilbage for de to Coop-kæder, Kvickly og SuperBrugsen. Kvickly går fra 3. til 6. pladsen, mens SuperBrugsen går fra 6. til 7. pladsen.
Også når det gælder kundetilfredshed har Rema1000 klaret sig godt i en ny analyse. Det er Customer Centric, som Yougov laver for Brandhouse.
Her kommer Rema1000 ind på en 4. plads over virksomheder med de mest tilfredse kunder. Kæden må dog på denne parameter se sig slået af Irma på 3. pladsen.