Hello Group præsterede markant fremgang

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nyere kunder som f.eks. Danske Bank og TDC har medvirket til, at bureauet kom ud af regnskabsåret med stigende aktivitet og en stærkt forbedre indtjening.

Saxo Bank var i en årrække en markant kunde hos Hello Group, og sådan en er aldrig rar at miste. Men faktisk kan der komme noget godt ud af det.

“Nogen gange er det godt at få et skub. Forandring får dig til at retænke situationen og skubber dig til at komme videre,” siger adm. dir. Jakob Langemark og fortsætter:

“Vi har været rigtig glade for årene med Saxo Bank, som har givet os en række erfaringer, der kan bruges i andre sammenhænge. Men i dag har vi en bredere kundeportefølje og samlet må man sige, at vi er lykkedes med vores omstillingsproces.”

I forrige regnskabsår holdt Hello Group aktivitetsniveauet, men måtte notere en halveret bundlinje. Den er så i det nye regnskab blevet tredoblet.

“Det koster at hive nye kunder ind. Man skal lære hinanden at kende og investere i at opbygge relationen. Forrige regnskab viste, at vi lykkedes med at komme op i omdrejninger på new bizz fronten, og nu har vi så vist, at vi også evner at tjene penge igen,” siger Jakob Langemark og nævner TDC og Danske Bank som de nyere kunder, der fylder godt hos Hello Group for tiden.

Nøgletal for Hello Group

  • Bruttoavance 30,6 mio. kr.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 850.000 kr. +0,2 pct.
  • Lønandel 62,5 (61,2)
  • Resultat af primær drift +3,869 mio. kr. +283,8 pct.