I en digital tidsalder hører man ikke ofte en annoncør tale om at drosle lidt ned på den digitale udvikling. Men det er, hvad Royal Unibrew nu gør på Tak Rock-konceptet.
I stedet vil man i højere grad satse på content.
I de seneste fem år har Stupid Studio hjulpet med den digitale udvikling på Tak Rock, men med det ændrede fokus har parterne valgt at stoppe samarbejdet.
Bruddet karakteriseres som udramatisk, og hos Royal Unibrew udtrykker man sin store tilfredshed med det arbejde, som Stupid har lavet.
“Men kampagnen er mere end blot en digital platform, og inkluderer blandt andet også tætte samarbejder med etablerede rockbands, der kan dele deres erfaringer med bands fra vækstlaget, festivaler og kunder, der stiller scener til rådighed for Tak Rock Bands, samarbejder med indspilningsstudier, specielle øl-forpakninger osv.,” siger Group Marketing Manager Beer, Lars K. H. Mejlgaard, og fortsætter:
“Netop med henblik på at fortsætte den positive udvikling af Tak Rock-projektet har vi valgt at nedprioritere de digitale aktiviteter for at kunne styrke indsatserne på andre platforme, herunder social media content-delen og aktiviteterne ude i miljøet.”
Det ændrede fokus fører ikke til nye samarbejdspartnere. Man har allerede en række forskellige bureauer på – med DDB i spidsen som den strategiske ankermand – og det bliver disse samarbejdspartnere, der skal hjælpe med at udvikle content.
“Vi har en lang række spændende tiltag på planen, der skal sikre den fortsatte mission med Tak Rock – nemlig at kunne give rocken, via vækstlaget, noget tilbage i forhold til flere scener, flere jobs og andre for bands betydningsfulde initiativer,” siger Lars Meldgaard.
Hos Stupid Studio konstaterer partner Bjarne Christensen, at man over en længere periode ikke har været enige om ambitionsniveauet og den fremtidige retning, og at man derfor stopper i “god ånd og efter gensidig aftale.”
“Det hele bunder ganske enkelt i, at hos Stupid har vi tårnhøje ambitioner på den digitale front, og lægger virkelig vores sjæl og allerstørste engagement i de projekter, vi arbejder med. På det område har vi haft svært ved at finde et fælles fodslag med Royal Unibrew, der har valgt at prioritere anderledes,” siger Bjarne Christensen.