Mediabureau bag Burger King-kampagne

peng

Burgerkæden tager hul på en ny global og lokal strategi. Det sker med en kampagne og en række film fra den danske hverdag på Burger King. Starcom er bureauet bag.

#Beyourway er navnet på en ny kampagne, som Burger King skyder i gang i disse dage – et tiltag, der tager udgangspunkt i Burger Kings hverdag og kunder.

Starcom har igennem de seneste måneder arbejdet tæt sammen med Burger King for at blive klar til kampagne start, der samtidig er introen til en ny global og lokal strategi for kæden.

Kampagnen har til formål – bl.a. via en række video-fortællinger på kædens Facebook-side – at vise alle de mennesker, der har Burger King som en del af deres hverdag, det være sig kunder og medarbejdere. Sagens kerne er ifølge en pressemeddelelse at vise, at Burger King er et sted, der rummer alle slags mennesker, og Burger King kan bruges ved alle anledninger.

Sofie Navardsen, Marketing Manager hos Burger King, siger:

”Vi er en del af hinandens hverdag, og der skal være plads til alle vores kunder hos Burger King, ligegyldigt om du er høj, lav, ung, gammel, trendy eller oldschool – hvorfor vi netop sætter fokus på det igennem #Beyourway”.

Hos Starcom supplerer Business Director Louise Bak Schou således:

”Forbrugerne kræver autenticitet, og hvad er mere autentisk,end hverdagens kunder og medarbejdere på Burger King. Vi tror på ”human experiences” som kernen i alt kommunikation. Det er bl.a. vores daglige insigter igennem Burger Kings Facebookside, som skaber grobund for de kampagnestrategier, som vi udvikler i samarbejde med Burger King.”