Lars Bastholm fik kort karriere hos Publicis-bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Rosetta og Razorfish skal fusioneres og her trak Razorfish’ kreative direktør det længste strå.

Det er kun akkurat et år siden, at Lars Bastholm vendte tilbage til bureauverdenen med et job som kreativ direktør hos det Publicis-ejede digitale bureau, Rosetta.

Han skulle være med til at skærpe den kreative profil hos det ekspansionsivrige bureau, men tingene kan ændre sig hurtigt i bureauverdenen.

Nu har man i Publicis besluttet at fusionere Rosetta med det noget større Razorfish og fortsætte under sidstnævntes navn. Det får konsekvenser for flere ledende medarbejdere – og altså Lars Bastholm, der er blevet til overs i planerne.

Til gengæld er det Rosettas CEO, Tom Adamski, der ventes at blive CEO i fusionen, mens Razorfish’ CEO, Pete Stein, ventes at forlade selskabet. Ifølge AdAge har Publicis forsøgt at få ham til at blive med henblik på en anden rolle i gruppen, men det skal han have afvist.

Ledergruppen i bureaufusionen består af seks personer, der rapporterer til Tom Adamski: 2 fra Rosetta og 4 fra Razorfish. På den kreative post blev det Daniel Bonner fra Razorfish, der trak det længste strå.

Lars Bastholm siger til Markedsføring, at de alternative muligheder, han fik stillet i udsigt, ikke var interessante