Det er kun akkurat et år siden, at Lars Bastholm vendte tilbage til bureauverdenen med et job som kreativ direktør hos det Publicis-ejede digitale bureau, Rosetta.
Han skulle være med til at skærpe den kreative profil hos det ekspansionsivrige bureau, men tingene kan ændre sig hurtigt i bureauverdenen.
Nu har man i Publicis besluttet at fusionere Rosetta med det noget større Razorfish og fortsætte under sidstnævntes navn. Det får konsekvenser for flere ledende medarbejdere – og altså Lars Bastholm, der er blevet til overs i planerne.
Til gengæld er det Rosettas CEO, Tom Adamski, der ventes at blive CEO i fusionen, mens Razorfish’ CEO, Pete Stein, ventes at forlade selskabet. Ifølge AdAge har Publicis forsøgt at få ham til at blive med henblik på en anden rolle i gruppen, men det skal han have afvist.
Ledergruppen i bureaufusionen består af seks personer, der rapporterer til Tom Adamski: 2 fra Rosetta og 4 fra Razorfish. På den kreative post blev det Daniel Bonner fra Razorfish, der trak det længste strå.
Lars Bastholm siger til Markedsføring, at de alternative muligheder, han fik stillet i udsigt, ikke var interessante