Oister fornyr sit univers

Det er tid til fornyelse hos mobilselskabet, der gerne vil have bedre fat i de unge. Østers-universet er nu ikke udskiftet, men videre udviklet. Se den nye film her.

Fire år gamle østers – det lyder let fordærveligt, men de syngende østers fra Oister er blandt de længstlevende reklame-universer i telebranchen.

Nu er det imidlertid tid til fornyelse, men frem for at skifte ud, så har man valgt at videre-udvikle universet. Det skal ske ved at give karaktererne personlighed og udvikle nye digitale kanaler. Først og fremmest fordi, Oister gerne vil have endnu bedre fat i de unge.

Kendskabsgraden er med til at holde fast på universet, idet den uhjulpne kendskabsgrad ligger stabilt på ca. 40 pct., og den hjulpne kendskabsgrad er på omkring 80 pct. Dette er målt gennem hele 2014 og for et forholdsvist beskedent budget, understreger Oister.

“Vi ramte en nerve med vores genkendelige univers med de syngende østers. Og hvor de andre teleselskaber er gået efter at lægge flere og flere emotionelle værdier ind i deres markedsføring, så har vi holdt fast i et klar og forståeligt pris-budskab – pakket ind i det humoristiske tegnefilms univers. Vi har tilføjet et par figurer gennem årene og skiftet i musik-genrer, men grundstenene og genkendeligheden har været den samme,” siger Simon S. Andersen, Head of Oister, i en pressemeddelelse.

Om bagrrunden for at justerere siger Niels Kiel, Marketing- & Communications Manager, Oister:

“Vores univers har ramt bredt i den danske befolkning. Men vi kan se en svag vigende tendens hos det yngre publikum. Nok især, fordi tv-mediet efterhånden er mindre effektfuldt over for denne målgruppe. Derfor kommer vi til at udvikle de enkelte figurer med mere personlighed og karakteristisk og vi kommer til at brede os ud på flere digitale kanaler. Og hvem ved, måske tilføjer vi også flere skøre karakterer.”

Det nye Oister-univers er – i lighed med det hidtidige – udviklet af Co+. Også hjemmeside og andre digitale kanaler opdateres.