Viral succes gav ny kunde til utraditionelt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I foråret var en film for Pandora en af verdens mest delte. Filmen var dansk, og nu står bureauet bag en film for Sloggi.

Malling Publications forbinder man ikke umiddelbart med et reklamebureau. Selskabet er mest kendt for udgivelsen af Cover.

Men Malling har også ansat den tidligere Public og Mensch-medarbejder, Hanne Fabricius, som CEO og i foråret flyttede hun selskabet ud af Cover-skyggen, da man stod bag en film for Pandora, der hittede voldsomt på nettet, og i en periode var verdens mest delte.

Den slags successer kan medvirke til at give nye kunder, og det skete også for Malling Publications.

Lingeri-brandet Sloggi kom til, og netop nu har man postet en film, der bygger på den danske supermodel Nina Agdal, som bl.a. er kendt fra Sports Illustrated.

Malling Publications har selv produceret og kreativ direktør Rasmus Skousen står bag ide og instruktion.

Pandora-filmen byggede på et Dove-lignende koncept, hvor man gennem et eksperiment viser, at alle kvinder er unikke. I hvert fald som mødre, for eksperimentet går ud på, at børn med bind for øjnene altid kan finde deres mor blandt en række af kvinder.