Klassisk dialogprogram skal styrke jobsite overfor små virksomheder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Ofir.dk valgte at møde tidens nye udfordringer med et fokus på små virksomheder. Løsningen blev både klassisk og et bureausamarbejde.

Der er stor konkurrence på jobmarkedet og den er ikke blevet mindre efter at man også kan lede efter medarbejdere via LinkedIn og Facebook.

De udfordringer har en af de etablerede spillere, Ofir.dk, valgt at møde med et ønske om at styrke sin position overfor især de mindre virksomheder.

Til formålet søgte man bureauhjælp, og her faldt valget på Klausen + Partners. Resultatet blev et klassisk dialogprogram.

“Små virksomheder har tit ikke en HR-afdeling, og derfor varetages rekrutteringsprocessen oftest af medarbejdere, der ikke nødvendigvis har en HR-baggrund. Med dialogprogrammet kan ofir.dk give disse virksomheder sparring i rekrutteringsprocessen, “ siger kontaktdirektør & Partner hos Klausen + Partners, Brian Carlson.

Ofir.dk ligger i forvejen inde med en masse viden og artikler omkring rekruttering og det er den viden, man nu vil dele ud af via dialogprogrammet.

Tanken er, at fra man køber en jobannonce, ruller et dialogprogram i cirka et år, så kunden ikke som nu forlades, så snart annoncen er offline.

“Det er et helt klassisk dialogforløb, hvor ofir.dk viser interesse for kunden og øser ud af den viden, som man i forvejen har på lager. På den måde håber vi på at man kan opbygge en bedre relation til annoncørerne og selvfølgelig også skabe et mersalg, f.eks. ved tillægsydelser, “ siger Brian Carlson.

Virksomhederne er i første omgang blevet inddelt i tre segmenter og Klausen & Partners har derefter sammen med ofir.dk sammensat programmet ud fra workshops, dataopsamling og indsigter fra markedet.

Om baggrunden for at vælge Klausen & Partners siger marketingchef hos ofir.dk, Katrine Heathcote-Krogh:

”Vores data- og systemforudsætninger er på plads, for at kunne segmentere kunderne i komplekse dialog-flows. Og vi har sådan set også rigtig meget indhold at tilbyde vores kunder. Vi manglede bare en partner, der kunne hjælpe os med at omsætte viden til relevant kommunikation til de forskellige målgrupper, vi arbejder med. Og det har været en god proces, hvor alt fra CRM til kundeservice har været involveret”.