Mediabureau-gruppe opruster med digital direktør

Peter Engholm
25@mail.dk

En ny Chief Digital Officer er fundet hos konsulentfirmaet Impact, og skal være digital strateg på tværs af bl.a. IUM, Marvelous og BPN.

Michael Ingemann er Mediabrands nye Chief Digital Officer – en stillingsbetegnelse, der dækker over en ny tværgående rolle som digital strateg for alle bureauer under Mediabrands-porteføljen, herunder IUM, BPN, Marvelous og Media Print.

Stillingen er nyoprettet, og ansættelsen er et led i en proces, hvor bureaugruppen samler og styrker sine digitale kompetencer og samtidig udvider det digitale ledelsesteam.

Opgaven for Michael Ingemann er bl.a. at sikre en effektiv digital videns- og inspirationsdeling på tværs alle bureauer og ansatte.  

”Jeg glæder mig meget til at løse hovedopgaven – som i første omgang er at samle alle de mange digitale kompetencer, som Mediabrands-bureauerne kan byde på,” siger Michael Ingemann, der kommer fra et job som digital marketingdirektør for konsulenthuset Impact.

Han vil referere direkte til Mediabrands-direktør Michael Thim.

Samtidig styrker Mediabrands det digitale ledelsesteam, der snart tæller i alt fem personer.  Signalet til kunder og marked er ’skærpet fokus på kundernes digitale strategiudvikling inden for alle discipliner’.

Sammen med Michael Ingemann, tegnes lederteamet af IUM’s Head of Digital Katrine Grandahl, der i den daglige drift sekunderes af Head of Digital Accounts og Social Janus Hautop, Head of Search Michael Oppenhagen samt Head of Cadreon Christian Evendorff.

Sidstnævnte er netop vendt tilbage til IUM efter et ophold hos OMD.

Den ledelsesmæssige oprustning er påkrævet, lyder erkendelsen. Mediabrands-bureauerne har vundet en række nye kunder i 2015, der næsten alle gentænker deres digitale strategier i 2016. 

Katrine Grandahl siger:

”Vi skærper først og fremmest fokus på kundernes digitale udvikling, og på at opdyrke en mere intelligent brug af alle de data, vi har i gruppen. Særligt skal vi sikre, at det er en data-dreven indsigt i social, search og programmatic, der beriger kundernes content marketing aktiviteter”.

Mediabrands-gruppen tæller i alt ca. 120 ansatte fordelt på mediabureauerne IUM og BPN samt Marvelous, Media Print, iRetail og Orion Trading.