Pandora fik et globalt hit sidste år med The Unique Connection, hvor filmen om børnene, der snuser sig frem til deres mor, er blevet vist over 18 mio. gange alene på YouTube.
Nu følger endnu en film om tætte bånd. I dette tilfælde mellem mødre og deres voksne døtre.
Et andet bånd – mellem kunde og bureau – er ikke helt så tæt. Malling Publications stod bag The Unique Connection, men den svære opgave at lave en efterfølger er lagt i hænderne på et andet bureau, i form af Another.
Det danske bureau har været en tur i London, nærmere bestemt Victoria House på Bloomsbury Square. Daniel Krag Jacobsen har instrueret filmen, som er produceret af Filippa Borg Von Bülow i samarbejde med New Land og Ridley Scott Associates.
Det danske smykkefirma lancerer i forbindelse med Mors dag – og som led i Unique As We Are-serien – filmen The Unique Thank You, hvor otte voksne døtre har skrevet en personlig, men anonym, takke-hilsen til deres mor. Den enkelte mor lukkes ind i et galleri, hvor hun udpeger den hilsen, som hun mener er fra netop hendes datter.
En videohilsen fra skribenten (datteren, vel at mærke, for vi kan godt afsløre, at mødrene gætter utroligt rigtigt) bliver efterfulgt af et kram og en tak fra datteren.
”The Unique Thank You er vores måde at give noget tilbage. Med filmen og kampagnen vil vi give mødre og døtre overalt muligheden for at reflektere over vigtigheden af rollerne i hinandens liv,” siger Stephen Fairchild, der er Senior VP & Chief Creative Officer hos Pandora.
Han tilføjer:
”Ambitionen er at minde kvinder om dette særlige bånd og inspirere døtre over hele verden til at fortælle deres mor, hvor meget hun betyder for dem.”
Pandoras Mors Dag-kollektion bliver lanceret globalt den 14. april og understøttes af en international kampagne, der omfatter TVC, print, PR, digital, social og in-store aktiviteter.
https://www.youtube.com/watch?v=fnXK_hbnpEo