Ny kommunikationsdirektør til dagligevare-gigant

peng

Dagrofa, der omsætter for næsten 20 mia. kr. via bl.a. Meny, Spar og Kiwi, har hentet B&O’s kommunikations- og PR-direktør.

Dagrofa har ansat Jan Helleskov som ny kommunikationsdirektør. 50-årige Helleskov kommer fra en stilling som Director Communications & PR hos Bang & Olufsen. Tidligere har Helleskov blandt andet været kommunikationschef hos Magasin du Nord og Republic of Fritz Hansen.

”Kommunikation og positionering bliver en stadig vigtigere parameter i detailhandelen. Med Jan Helleskovs tiltræden sikrer vi os strategisk tyngde på dette indsatsområde, og hans store erfaring med mediehåndtering og PR-eksekvering i både ind- og udland vil uden tvivl blive en markant gevinst for koncernen”, siger Peter Hiort-Lorenzen koncerndirektør for Forretningsudvikling, HR og Kommunikation i Dagrofa.

Koncernen omsætter for 19,6 mia. kr. om året og består i dag af Meny, Spar, Min Købmand, Let-Køb og Kiwi samt Dagrofa Logistik og FoodService Danmark.

Den nye kommunikationsdirektør får det overordnede ansvar for selskabets interne og eksterne kommunikation, herunder håndtering af egne medier, presse og sociale kanaler.

”Dagrofa er med sin centrale position i dagligvaremarkedet en virkelig spændende virksomhed, der gennem sine stærke brands har berøring med en meget stor del af danskerne, og jeg ser frem til sammen med resten af holdet at arbejde for at skabe øget synlighed og gennemslagskraft for Dagrofa”, siger Jan Helleskov.

Posten som kommunikationsdirektør blev ledig, da Markela Dedopoulos stoppede ved udgangen af januar. Jan Helleskov tiltræder i Dagrofa den 1. august.