Jesper Mikkelsen er ny Chief Strategy Officer hos musik- og contentbureauet Volume, hvor han vil bidrage med sin erfaring inden for koncept- og strategiudvikling og tilføre en mere holistisk forståelse for kundernes markedsføringsbehov.
De seneste 9 år har Jesper Mikkel været hos MEC – størstedelen af tiden på director-niveau: Som kreativ direktør hos MEC, strategisk direktør i MEC UK med ansvar for de nordiske markeder og senest med kreativt og strategisk ansvar for MEC DK.
Hos Volume vil Jesper Mikkelsen som CSO blive en del af bureauets strategiske ledelse og servicere kunder og indgå aftaler på internationalt plan.
Bureauet – stiftet af Martin Buck Hegaard, CEO, og Johannes Dybkjær Andersson, CCO – er på 4 år vokset til 9 ansatte og står bl.a. bag MØxSurface, et globalt samarbejde mellem MØ og Microsoft, content strategien Hi-Fi Scenen for Hi-Fi Klubben i fire lande, Tuborg Musik med bl.a. the Minds Of 99 og B&O Play med Mew.
Volume er desuden konsulenter for bl.a. DRs Karrierekanonen og landets Musikbiblioteker.
”Musik betyder uendelig meget for næsten alle, men er samtidig et område, som de eksisterende bureauer og bureau-strukturer har svært ved at håndtere – både økonomisk, juridisk og som kulturelt felt. Som branche får vi og vores kunder derfor alt for lidt ud af musik som kommerciel platform – og folk får alt for lidt ud af de partnerskaber der i dag indgås,” siger Jesper Mikkelsen.
Han tilføjer om bureauet:
”Volume har den kommercielle forståelse, men samtidig det netværk og den troværdighed i musikbranchen, som det kræver at bygge vedvarende, værdiskabende samarbejder – med både artister, labels, festivaller og andre aktører. Det er et spændende krydsfelt for mig at arbejde i.”