Telenors julekalender kombinerer iPad, limstift og saks

Sandra Nanette Skriver

Tre bureauer bag teleselskabets julekampagne, der sker i samarbejde med børneværten Shane.

Årets julekalender fra Telenor og børneværten Shane Brox forbinder de to verdener, som børn er glade for: den digitale med iPad’en og den med mor, far og duften af lim og gran.

Bag lågen på telenor.dk/jul er hver søndag i advent en videoopgave fra Shane, som man kan løse fysisk – gerne sammen. Julekalenderen udkommer også i en fysisk udgave.

”Telenor vil gerne bidrage til julehyggen, og derfor vil vi i år samle danske familier ved at udgive en julekalender, som giver familier mulighed for at klippe og klistre sig gennem en række juleopgaver sammen,” siger Lars Thomsen, der er kommerciel direktør i Telenor.

“Vi er gået sammen med Shane Brox, der er eminent til at fortælle gådefulde eventyr, som rammer børn – og voksne, som er på jagt efter deres indre legebarn.”

Kampagnen er udviklet i samarbejde med &Co, Wunderman og OMD, og juleuniverset kan ses på både et kampagnesite og Facebook.

Universet centrerer sig om byen Bittebyklejne. Her skal ZigZok trykke på den store tænd-for-julen-knap i Bittebyklejne. Men det går ikke efter planen, og nu skal ZigZok redde julen. Det bliver ikke nemt, så han får brug for hjælp fra alle børnefamilier i Danmark – udrustet med lim, saks og iPad.

Fra den 6. december kan man hente Shanes glimmerpapir og klip-ud-ark i Telenors butikker.