Danske Bank lancerer bolig-app

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I efteråret lancerede Danske Bank et boligsite. Nu har bankens udviklingsafdeling, MobileLife, søsat en app i tilknytning til sitet, som skal klæde danskerne på til selve købet af boligen.

I efteråret lancerede Danske Bank boligsitet sunday.dk, der skulle klæde boligsøgende hurtigt og nemt på.

Nu lancerer man så en app, der har som ambition ’at transformere forbrugerrejsen fra informationssøgning til køb af bolig’.

Navnet på app’en er OpenHouse. Ved hjælp af et personligt galleri, rating-system og notatfunktion kan boligerne sammenlignes ned til mindste detalje – uden indflydelse fra mægler, sælger eller andre interessestyrede influenter. som man skriver i en pressemeddelelse.

”Alt for længe har det været alt for svært at købe bolig i Danmark. Nu får de boligsøgende endnu et tiltrængt værktøj i jagten på det perfekte hjem. Vi er rigtig glade for at kunne hjælpe de boligsøgende med at løse en reel udfordring og glæder os til at se, hvordan OpenHouse bliver taget imod,” siger Simon Haldrup, chef for Sunday og Danske Banks innovation hub MobileLife, der står bag initiativet.

Det er de samme bureauer, der står bag app’en, som også var med til udvikling af sunday.dk. Nemlig reklamebureauet Yellow, der har skabt det kreative univers med digitale værktøjer og Dentsu Aegis Network, hvor Carat og Isobar har stået for den digitale mediestrategi.

Desuden har iProspect bistået med SEM/SEO optimering,

App’en er gratis og tilgængelig i App Store. Den lanceres nu for de boligsøgende danskere via digitale medier og platforme, som skal øge kendskab og generere downloads.