PR spiller en markant rolle i 25 Cannes-favoritter

Peter Engholm
25@mail.dk

Leo Burnett udpeger på 30. år de bedste arbejder på tværs af kategorier og kanaler. PR og store indsigter står til at klare sig godt i Cannes i år.

Robert/Boisen-partneren Søren Christensen sagde på Creative Works-arrangementet for nylig: ”Få PR ind på et tidligt tidspunkt (…) Uden en konflikt eller en udfordring har du ingen historie”.

De ord passede fint ind i Cannes Predictions, som TV 2 og Creative Circle afholdt i Grand-biografen i København – og som Aarhus får glæde af torsdag den 9. juni.

For de 25 cases, som Leo Burnett Chicago i år har samlet – sådan som bureauet har ageret Cannes-spåmænd hvert år siden 1987 – er for en stor dels vedkommende en PR-parade.

”Samspillet mellem kommunikation, reklame og PR bliver stadig mere udtalt. Vi ser store indsigter og ambitionen om at ændre verden – ved at tage ejerskab på konkrete løsninger, som når man laver brændstof fra ølproduktion,” siger Dorte Nielsen, der er formand for Creative Circle.

Hun tilføjer:


”Vi ser samtidig andre følelser, som ensomhed (John Lewis) og frygt (Prodiss – Paris), som formår at skabe engagement.”

https://www.youtube.com/watch?v=wuz2ILq4UeA

https://www.youtube.com/watch?v=Xh9jAD1ofm4

Se listen over alle 25 arbejder på Cannes Prediction her.