YouTube-kollektivet Gonzo Media blev stiftet sidste forår og fokuserer på de sociologiske, antropologiske og kulturelle forhold, der gør sig gældende, når man skal fastholde opmærksomheden hos millennials.
Det kreative bureau står til i 1. halvår at fordoble omsætningen i forhold til hele 2015, men ejerne ønsker yderligere fart, og til dét formål har man ansøgt – og modtaget – et vækstlån fra Vækstfonden. Et betydeligt millionbeløb, hedder det, uden at det kan præciseres.
Erhvervskundechef i Vækstfonden, Signe Marcussen, siger om bureauet:
”Gonzo Media er en nytænkende virksomhed drevet af et stærkt team i en spændende branche. Vi er overbeviste om, at markedet for digital markedsføring vil vokse i takt med udviklingen i forbrugerens medievaner, og vi glæder os til at følge virksomhedens udvikling.”
Martin Wiinholt, adm. dir., Gonzo Media
Gonzo Media tegnes af adm. dir. Martin Wiinholt, med mangeårig baggrund fra kommunikationsbureauer, og Michael Ritto, tidligere koncerndirektør i Nordisk Film og ejer af flere pladeselskaber.
Førstnævnte siger:
”Unges medieforbrug ændrer sig drastisk. Groft sagt ser de ikke tv længere, de gider ikke rigtig aviser og magasiner, og takket være liberalt brug af ad-blockere er de svære at påvirke med digital annoncering. Vi er godt på vej til at løse koden til, hvordan man laver indhold, som engagerer dem og samtidig kan bære kommercielle budskaber.”
Gonzo Media fremhæver som eksempel en kampagne sidste år for Hasbro, hvor salget for Nerf-brandet blev løftet til indeks 300 på 4 måneder.