Ungt bureau skal revitalisere 126-årigt brand

Peter Engholm
25@mail.dk

Karen Volf har solgt småkager og andet i 126 år. Nu har man valgt et nyt reklamebureau, der kommer til at arbejde tæt sammen med PR-bureau.

Et 126 år gammelt mærke inden for småkager har valgt et under 3 år gammelt reklamebureau. Karen Volf har efter en pitch mellem tre bureauer valgt Motor Agency som bureauet, der skal bistå med en omfattende revitalisering af brandet med fokus på Danmark og de nordiske markeder.

”Motor Agency skal hjælpe Karen Volf med at brede paletten ud, hvad angår vores historie og værdier – via storytelling. Det samme gælder vores produkter. Vi har rigtig mange produkter under Karen Volf, fra det søde som Snøfler over kager og kammerjunkere til den sundere afdeling som raw-barer og all-in-one. Og dem skal vi fortælle forbrugerne om gennem koncepter under brandet,” siger Tina Møller, der er marketing- og innovationsdirektør hos Karen Volf.

I sommeren 2012 valgte en nytiltrådt marketingdirektør hos Karen Volf, der hører under Bisca A/S, et nyt reklamebureau efter en tid med vekslende bureausamarbejder. Ved den lejlighed blev Nørgård Mikkelsen valgt.

I efteråret 2015 kom Tina Møller til Karen Volf i Stege på Møn, og den nyligt afholdte bureaukonkurrence betyder nu et farvel til Nørgård Mikkelsen.


Sommer er højtid for en Karen Volf-klassiker: Kammerjunkere …

Tina Møller siger om pitchen og valget af Motor:

”Alle bureauer løste det, vi havde bedt dem om. Men Motor viste størst forståelse for den delikate øvelse, vi står over for: Både at innovere og rydde op. Vi skal rykke os mest muligt uden at tabe noget på gulvet,” siger Tina Møller.

Den forestående opgave omfatter således både at kigge på produkter, konceptualisere og markedsføre – herunder også via PR og sociale medier.

Netop her kommer et andet bureau ind i billedet.

”Vi arbejder sammen med Lahme Kommunikation på PR og sociale medier, og Motor og Lahme kommer til at have et tæt samarbejde. Det har derfor været vigtigt for os at sikre et godt forhold mellem de to bureauer fra begyndelsen,” siger Tina Møller.

Hun tilføjer:

’’Vi er i fuld gang med arbejdet med den kommende revitalisering, men der vil naturligvis gå lidt tid, førend forbrugerne vil se resultatet af det nye bureausamarbejde.”